چهارشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۰۳۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری نخستین جشنواره غذاهای محلی، نان و شیرینی‌های سنتی در آستارا

مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا از برگزاری نخستین جشنواره غذاهای محلی، نان و شیرینی‌های سنتی در این شهرستان خبر داد.

«پردل امیری نژاد» در دومین جلسه ستاد ساماندهی خدمات سفر شهرستان، با اعلام خبر فوق اظهار کرد: طی دو ماه تیر و مرداد سالجاری بالغ بر یک میلیون و 16 هزار نفر مسافر در این شهرستان اقامت شبانه داشته‌اند که آماری قابل توجه است.

وی ادامه داد: این افراد علاوه بر بازدید از اماکن توریستی و گردشگری شهرستان در هتل‌ها، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مدارس، کمپینگ‌های اقامتی و برخی پارک‌ها و تفرجگاه‌های سطح شهرستان اسکان یافته‌اند.

امیری‌نژاد آستارا را جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران و از شهرستان‌های برتر استان گیلان در جذب مسافر عنوان کرد و یادآور شد: در میان اماکن گردشگری شهرستان، بازار بزرگ ساحلی نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود برگزاری جشنواره‌های مختلف بومی و محلی را از نیازهای مهم شهرستان در جذب گردشگر و افزایش مدت زمان اقامت مسافر در این شهرستان برشمرد و توضیح داد: در راستای تحقق این هدف نخستین جشنواره غذاهای محلی، نان و شیرینی‌های سنتی شهرستان مرزی بندر آستارا را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا زمان برگزاری این جشنواره را 24 شهریور ماه عنوان کرد و افزود: این جشنواره با همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا در ساحل سفیر امید برگزار خواهد شد.

وی در پایان به ورود تعداد زیادی از اتباع کشورهای خارجی از طریق مرز زمینی گمرک سخن گفت و بیان کرد: توسعه توریسم سلامت و بهبود امکانات مراکز بهداشتی و درمانی باید در راستای رونق این صنعت مدنظر قرار گیرد.

 

ایسنا

(چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها