سه شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۲۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات میگوی ایران به روسیه

معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات از توافق‌های انجام شده برای صادرات میگوی تولیدی در کشور به روسیه خبر داد.

حسین عبدالحی  در جمع کارشناسان آبزی‌پروری استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خوزستان در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به برنامه‌های توسعه آبزی‌پروری در آب‌های شور شمال و جنوب کشور اظهار کرد: ارتقای بهره‌وری تولید کپورماهیان از جمله سیاست‌های شیلات ایران است.

وی به بازار 80 میلیون نفری ایران اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم سرانه مصرف آبزیان در کشور را افزایش دهیم در رونق اقتصادی پرورش ماهیان تاثیرگذار است.

عبدالحی از افزایش تولید میگو از 13 هزار تن به 22.5 تن در کشور خبر داد و بیان کرد: سال گذشته در فروش میگو در بازار با مشکل مواجه شدیم و توافق‌هایی برای صادرات میگوی پرورشی ایران با روسیه برای حمایت از آبزی‌پروران در سال جاری انجام دادیم.

*افزایش 964 هزار تنی آبزی‌پروری در کشور

به گزارش فارس، در جلسه مذکور پیام رئیس سازمان شیلات توسط مدیر فنی و آبزی‌پروری شیلات قرائت شد.

سید حسن صالحی در پیام مذکور به سهم تولیدات آبزیان کشورها به 190 میلیون تن در سال 2013 اشاره کرد و گفت: 51 درصد از تولیدات مذکور حاصل پرورش ماهی است.

وی از تولید 964 هزار تن انواع آبزی در سال 93 در ایران خبر داد و افزود: 40 درصد از تولید مذکور از طریق پرورش آبزیان است.

صالحی، رسالت سازمان شیلات در هدایت و تولید آبزیان را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: سهم آبزیان در امنیت غذایی در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شده‌است.

رئیس سازمان شیلات با تاکید بر مشارکت تمام نهادها، تولیدکنندگان و ... در قالب سیستم هماهنگ آبزی‌پروری، بیان کرد: خطر تهدید و انقراض گونه‌ها مورد توجه سازمان شیلات است.

وی از تدوین اولویت‌های سازمان شیلات ایران خبر داد و یادآور شد: رویکرد آبزی‌پروری از آب شیرین به آب شور، کاهش هزینه تولید و توجه به تمام زنجیره‌های صنعت آبزی‌پروری از اولویت‌های سازمان مذکور است.

صالحی با اشاره به سرمایه‌گذاری بسیار در پرورش ماهی در قفس، اظهار کرد: گیلان در توسعه آبزی‌پروری جدید پیشگام است.

 

فارس

(سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها