پنج شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۳
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۶۰۲۱۸
گزارشگر : ۱۰۲۵
سرویس رستوران ها و کافه

جبله: پلمپ باغ رستوران‌های فاقد مجوز و برخورد قاطع با توزیع کنندگان قلیان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد گفت: به همت دادگستری این شهرستان تمام باغ رستوران‌هایی که فاقد مجوز بودند، پلمپ و جمع آوری شدند.

تاکیدات ریاست قوه قضائیه در برخورد جدی و قاطع دادستانی‌ها با رویه‌های غیراخلاقی و ناهنجاری‌های فرهنگی که به ارتکاب جرم منتهی می‌شود، اظهار کرد: دادگستری ملارد اقداماتی را در خصوص جمع آوری و برخورد با 50 واحد صنفی بدون مجوز که فعالیت آن‌ها در ظاهر سفره خانه یا چایخانه ولی در اصل توزیع قلیان بود، در دستور کار خود قرار داده است. 

وی گفت: به همت دادگستری ملارد تمام باغ رستوران‌هایی که فاقد مجوز بودند، پلمپ و جمع آوری شدند.

جبله تصریح کرد: در این راستا با 25 مورد از باغ رستوران‌هایی که اقدام به توزیع قلیان می‌کردند، برخورد و پنج مورد از آنها جمع آوری شد.

 دادستان عمومی و انقلاب ملارد با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و تاکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر برخورد جدی با معضلات فرهنگی، تصریح کرد: در برخورد با اینگونه مسائل فقط برخورد سلبی جواب نمی‌دهد. بخشی از برخورد با ناهنجاریهای فرهنگی به عهده قوه قضاییه و قسمت عمده آن به عهده قوای دیگر از جمله قوه مجریه و نیز تصویب قوانینی است که به کمک آن بتوان جرایم و ناهنجاریهای فرهنگی را شناسایی، ریشه یابی و نیز درمان کنیم.

وی همچنین با اشاره به پوشش‌های خلاف عرف در جامعه و ضرورت برخورد با آنها، گفت: در این میان نباید فراموش کرد که نظارت لازم از سوی مسوولین برای تولید لباسهای مناسب قبل از اینکه به دست مصرف کننده برسد وجود ندارد. لذا برخورد سلبی با جوانان در مورد پوشش آنان بدون اینکه جایگزین مناسبی در مورد پوشش یا دیگر موارد برایشان در نظر گرفته شود پاسخ لازم را نداده و نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

جبله با بیان اینکه بهتر است نگاه ما در درمان مشکلات و ناهنجاریهای فرهنگی عمقی و درمانی باشد نه مسکن وار، گفت: در این راستا با ارائه بسته های فرهنگی مناسب و به روز و در اختیار قرار دادن این بسته ها به جوانان می توان گام سازنده ای را در راستای درمان و ریشه کن کردن این ناهنجاریها برداشت.



خبرگزاری میزان

(پنج شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴) ۱۱:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها