پنج شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۸
سرویس : فست فود
کد خبر : ۶۰۲۱۷
گزارشگر : ۱۰۲۵
سرویس فست فود

مواد سرطان زا در منوی مک دونالد! + عکس

خبرگزاری میزان - تأکید مقامات بهداشتی آمریکا به مدیران رستوران‌های زنجیره‌ای "مک دونالد" برای نصب آگهی هشداردهنده درباره سرطان‌زایی برخی از خوراکی‌هایش، شعبۀ این شرکت در عربستان را به دردسر انداخت.

این آگهی‌ها که در برخی شعبه‌های آمریکایی مک دونالد نصب شده، هشدار می‌دهد که برخی از غذاهای آن حاوی مواد سرطان زا هستند.


این آگهی در یکی از شعب مک دونالد در ایالت کالیفرنیای آمریکا نصب شده است، زیرا بر اساس قوانین داخلی آن کشور، رستوران‌ها باید درباره مواد خاصی که در غذا موجود است یا هنگام طبخ در آن به کار گرفته می‌شود، هشدار دهند.

مقامات آمریکایی از مک دونالد خواستند تا با نصب آگهی، نسبت به وجود ماده "آکریل آمید" در برخی غذاهای خود هشدار دهد زیرا این ماده گرچه در مواد اولیه غذا به کار نمی‌رود، اما هنگام پخت مواد نشاسته‌ای در دمای بالا به طور طبیعی ایجاد می‌شود.

مواد سرطان‌زا در منوی مک‌دونالد! + عکس

شعبه عربستان مک دونالد بعد از انتشار تصویر این آگهی در رسانه‌های اجتماعی ناچار به ارایه توضیحات شده و تاکید کرد که همه محصولاتش با معیارهای سلامت غذاییِ کشورهای حوزه خلیج فارس مطابقت دارد و علاوه بر آن، این شرکت همواره از راهنمایی‌های کارشناسان و سازمان‌های دولتی ذیربط استفاده می‌کند.

مواد سرطان‌زا در منوی مک‌دونالد! + عکس

سایت‌های خبری در دو روز گذشته با منعکس کردن تصویر این آگهی خاطرنشان کردند که مقامات بهداشتی آمریکا شرکت مک دونالد را وادار کرده تا به مشتری‌های خود درباره محصولاتی که حاوی ماده آکریل آمید است هشدار دهد. این ماده موجب بروز سرطان و ناهنجاری‌های ژنتیکی در جنین می‌شود.

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


مواد سرطان‌زا در منوی مک‌دونالد! + عکس

مواد سرطان‌زا در منوی مک‌دونالد! + عکس

مواد سرطان‌زا در منوی مک‌دونالد! + عکس


(پنج شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴) ۱۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها