چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۰۲۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سیب زمینی روی دست تولیدکنندگان ماند

عضو هیات مدیره اتحادیه سیب‌زمینی‌کاران گفت: سیب زمینی روی دست تولیدکنندگان باقی مانده است.

مجید مهاجری  از کاهش شدید قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و اظهارداشت: نرخ این محصول در اصفهان به شدت کاهش یافته و دولت در قالب خرید تضمینی محصول کشاورزان را به قیمت کیلویی ۳۶۵ تومان جمع‌آوری می‌‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه سیب‌زمینی‌کاران کشور با بیان اینکه فقط در شهرستان اصفهان بیش از ۳ هزار تن سیب زمینی با این قیمت از کشاورزان خریداری شده است، اضافه کرد: قیمت سیب زمینی برای مصرف کننده بالا است اما چیزی نصیب تولیدکنندگان نمی‌شود.

وی افزود: کشاورزانی که از امکانات سردخانه‌ای برخوردار هستند، سیب‌زمینی را در آنجا نگهداری می‌کنند تا ببینند وضعیت به چه شکل پیش خواهد رفت، ضمن اینکه اگر نرخ متعادل نشود، آنان نیز مجبور به‌ فروش محصول‌شان با قیمت ۳۶۵ تومان خواهند بود.

مهاجری با اشاره به اینکه ۳۶۵ تومان هزینه برداشت محصول هم نیست، گفت: قیمت تمام شده تولید سیب زمینی برای کشاورزان ۸۰۰ تومان است و اگر دولت این محصول را بین  ۷۵۰ تا ۸۰۰ تومان از سیب زمینی‌کاران بخرد، تازه هزینه تمام شده تولید آن جبران می‌شود.

وی، همدان، کردستان و اصفهان را سه تولیدکننده اصلی سیب زمینی کشور عنوان کرد و درباره مدت آغاز خرید تضمینی سیب زمینی گفت: حدود ۲ ماه است که خرید تضمینی درحال انجام است.

مهر

(چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها