چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۰۱۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی

علاوه بر امنیت غذایی سلامت غذایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است/ضرورتی برای مصرف اسید های چرب وجود ندارد

رییس سازمان غذا و دارو در دوازدهمین همایش مدیران غذایی سراسر کشور که در کرمانشاه برگزار شد، تاکید کرد:علاوه بر امنیت غذایی سلامت غذایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از افزایش دو برابری میزان دقت و سرعت تشخیص سموم محصولات سلامت‌محور در کشور خبر داده و گفته است که دستگاه های تجهیز آزمایشگاهی تهیه شده که با یک تزریق بالغ بر 190 نوع باقیمانده سموم همزمان تعیین و مشخص می‌شود. در حالی که در گذشته تشخیص این سموم در حدود 100 نوع بود.
وی با بیان اینکه در زمینه اصلاح و تعدیل روغن های خوراکی در تمامی مواد غذایی، گفت: برنامه اصلاح و تعدیل روغن های خوراکی در تمامی مواد غذایی و با اولویت روغن های خوراکی در دستور سازمان غذا و دارو قرار دارد و در وهله اول قصد دارد اسیدهای چرب ترانس را به صفر رسانده و میزان اسیدهای چرب اشباع را در حد امکان تعدیل نماید اصلاح این دو شاخص می تواند تاثیر بسیار مهمی در ارتقاء سلامت مصرف کنندگان و جامعه داشته باشد.
دکتر دیناروند تاکید کرد: تغذیه سالم همراه با مواد غنی و مغذی، علاوه بر اینکه سلامت افراد را تضمین می کند، باعث می شود تا هزینه های درمان ناشی از تغذیه مواد غذایی ناسالم و بعضا آلوده نیز کاهش چشمگیری یابد. بنابراین، یکی از اهداف اصلی نظام های سلامت در هر جامعه ای، سلامت مواد غذایی است که در برنامه غذایی مردم قرار دارد.
وی تصریح کرد: در صورتی که هموطنان با آگاهی و با توجه به رژیم غذایی و حساب شده این محصولات را مصرف کنند با مشکل خاصی مواجه نمی شوند.
دکتر دیناروند بحث آموزش از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما را پراهمیت دانست و گفت: سازمان غذاو دارو در این راستا اقدامات خوبی انجام داده و تلاش می کند از طریق رسانه ها آموزش لازم را به هموطنان بدهد. 
(چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها