چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۰۱۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی

کشاورزی ایران، نیازمند برنامه ریزی و مدیریت

تحریم ها کشاورزی ایران را از تکنولوژی های روز دنیا محروم کرد

مسئله ای که در روزهای پسا تحریم بیش از هر زمان دیگری بر روی آن تاکید دارم و در کمیسیون های مختلف به آن اشاره کردم، مهندسی برنامه ریزی است. در چندسال اخیر، ما به دلیل تحریم ها از تکنولوژی های روز عقب ماندیم. در بخش کشاورزی علاوه بر تجهیزات و ماشین آلات، از مدیریت برنامه ریزی هم محروم ماندیم. مدیریت اینکه برای مثال در چه زمانی و کجا چه محصولی را بکاریم یا از کاشت گیاهان و درخت میوه هایی که به آب بیشتر نیاز دارد، در مناطقی خودداری کنیم.

بهتر است در پسا تحریم به دنبال استفاده از علوم روز دنیا در حوزه کشاورزی باشیم. در پسا تحریم می توانیم با استفاده از فن آوری های نو، در مصرف آب تحولی ایجاد کنیم و خشکسالی را به تاخیر بیندازیم. من تاکید دارم که در پساتحریم حتما برای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و به منظور افزایش بهره وری کشت، برنامه‏ ریزی دقیقی داشته باشیم.

در این دوران نقش دولت نقش مهمی است اما همه به این نتیجه رسیده اند که بهتر است همه چیز را به بخش خصوصی واگذار کرد. مقام معظم رهبری معتقد به حضور موثر بخش خصوصی در اقتصادند. در حقیقت باید کارها توسط بخش خصوصی انجام بگیرد و دولت فرایند انجام امور را مدیریت کند و جلوی اشتباهات را بگیرد. نقش دولت تنها یک نقش نظارتی است و بهتر است به دنبال تحقق این نقش و سپردن امور به بخش خصوصی باشیم.
(چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها