چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۰۱۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

یارانه ۱۵ میلیون تومانی دولت به انگورکاران داربستی

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت به ازای اجرای هرهکتار طرح فراز یا داربستی کردن تاکستان‌‌ها ۱۵ میلیون تومان یارانه به باغداران می‌دهد.

 رمضان روئین‌تن با اعلام این خبر افزود: 11 هزار هکتار باغ انگور در کشور تحت پوشش طرح فراز قرار دارد که این میزان تا سال 95 به 55 هزار هکتار می‌رسد.
مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: دولت به ازای اجرای هرهکتار طرح فراز 15 میلیون تومان یارانه به باغداران می‌دهد.
ابراهیمی پاک نیز در این ارتباط گفت: 175 میلیون متر مکعب آب با تجهیز باغ‌های انگور استان قزوین به آبیاری قطره‌ای صرفه جویی می‌شود.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح جامع مدیریت انگور در سطح هزار هکتار از باغهای استان قزوین متوسط تولید این محصول را  از 10 تن به 30 تن در هکتار افزایش می‌دهد.
بنابراین گزارش طرح فراز همان داربستی کردن تاکستان‌‌ها است که قرار است در صورت تأمین اعتبارات در 25 درصد از باغ‌های آبی انگور کشور با سطح 55 هزار هکتار در پنج سال آینده اجرا شود.

گفتنی است که میزان تولید انگور در کشور دو میلیون و 800 تن بوده که 640 هزار تن آن کشمش شده، یک میلیون و 200 هزار تن آن به صورت تازه خوری و مابقی آن برای تولید آبمیوه، شیره و آبغوره استفاده می‌شود.

تسنیم

(چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها