سه شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۰۱۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

اتاق تهران در مسیر بهبود اقتصاد ایران

هموار کردن راه بازرگانان ایرانی در ارتباطات بین المللی و توانمندسازی آنان در بازاریابی محصولات کشورمان، از جمله اهداف مهم اتاق است.

امتیاز بزرگ پارلمان بخش خصوصی/ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جایی برای هم اندیشی فعالان اقتصادی با رویکرد توسعه بخش خصوصی است. در این کانون هم فکری و همکاری، فعالان اقتصادی با این دیدگاه که باید از مزیت های نسبی کشور و ظرفیت های داخلی بیشترین استفاده را برای توسعه داشت، به دنبال برداشتن موانع و توانمند کردن بخش خصوصی هستند. یکی از اهداف اتاق تهران کسب درآمد های ارزی از محل صادرات محصولاتی است که در داخل کشور تولید شده است.

در مرحله دوم، هموار کردن راه بازرگانان ایرانی در ارتباطات بین المللی و توانمندسازی آنان در بازاریابی محصولات کشورمان، از جمله اهداف مهم اتاق است. بازرگانان ایرانی وظیفه مهمی در به ثمر رسانی فعالیت های تولید داخلی، در اقتصاد خارج از مرزهای کشور را برعهده دارند و این وظیفه خطیر را در سایه تعاملات سازنده اتاق بازرگانی با نهادهای بین المللی اقتصادی انجام می دهند. گشایش دروازه بازارهای خارجی به روی محصولات ایرانی و حضور فعالانه بازرگانان در اقتصاد جهانی، از جمله آثار ارتباط منظم و موثر اتاق های بازرگانی با سازمان های مختلف اقتصادی و بخش خصوصی در دیگر کشورهاست. بازرگانان ایرانی به عنوان نمایندگان کشورمان در اقتصاد بین الملل به پشتوانه سال ها فعالیت مستمر و کنش گری بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن در بازارهای جهانی، فرصت عرض اندام و رقابت با بازرگانان دیگر کشورها را می یابند.

از دیگر اهداف پارلمان بخش خصوصی در اقتصاد ایران، هم اندیشی برای توسعه ظرفیت ها و راه های کسب سرمایه خارجی و استفاده از بیشترین ظرفیت ارتباط با اقتصاد بین الملل در داخل کشور است. فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، علاوه بر ارتباط با سرمایه گذاران خارجی و نهادهای بین المللی اقتصادی، در راستای هموار کردن راه دست یابی به سرمایه خارجی و بکار گیری آن در کشور برای افزایش اشتغال، بهبود کیفیت کالاهای تولید داخل و افزایش رضامندی مردم از تولید داخلی، با نهادهای دولتی و قوای سه گانه ارتباط موثری دارند. اتاق بازرگانی به عنوان کانون هم اندیشی و هماهنگی بازرگانان، فعالان بخش صنعت، معدن و کشاورزی، مشاوری مهم و اثرگذار است.

ارتباط با قوه مجریه و دستگاه قانون گذاری در تدوین بهتر قوانین و مقررات اثر گذار بر فعالیت های اقتصادی، جنبه مهمی از فعالیت های پارلمان بخش خصوصی است. اتاق بازرگانی، کانون ارتباط با سرمایه گذاران خارجی و نهادهای دولتی داخلی است. پارلمان بخش خصوصی با این امتیاز بزرگ، می تواند نقشی تضمین کننده و بی بدیل در بهبود اقتصاد ایران در آینده ایفا کند.

(سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها