سه شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۱۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

جزئیات صادرات مرغ و تخم‌مرغ در سال ۹۴

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم مرغ از کشور صادر شد، گفت: هدف گذاری ما برای هر کدام از این محصولات در سالجاری ۱۰۰ هزار تن است.

حسن رکنی درباره وضعیت صادرات مرغ و تخم مرغ به کشورهای عراق و افغانستان اظهارداشت: با توجه به شرایطی که پیش آمده بود، روند صادرات این محصولات حدود ۲ ماه کند شده بود اما به نظر می رسد درحال حاضر اوضاع رو به بهبود و متعادل شدن پیش می رود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم مرغ از کشور صادر شد، گفت: هدف گذاری ما برای هر کدام از این محصولات در سالجاری ۱۰۰ هزار تن است، البته ممکن است محدودیتهای ایجاد شده در این زمینه منجر به کاهش واردات شود.

رکنی درباره میزان صادرات محصولات دامی از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: در سالجاری حدود ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه جوجه یک روزه و حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزارعدد تخم مرغ نطفه دار از کشور صادر شده، ضمن اینکه میزان صادرات گوشت مرغ در ۳ ماهه نخست امسال حدود ۱۳ هزارتن و صادرات تخم مرغ در ۵ ماهه نخست امسال حدود ۲۸ هزارتن بوده است.

به گفته وی، صادرات تخم مرغ به کشورهایی مانند افغانستان، عراق و عمان انجام شده است. معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهارامیدواری کرد که مشکلات مربوط به صادرات تخم مرغ و مرغ به کشور افغانستان نیز به زودی حل شود.

 

مهر

(سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها