سه شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۰۱۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

حبوبات گران شد

عضو اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: قیمت حبوبات در هفته های اخیر به دلیل کاهش برداشت و خشکسالی افزایش یافته اما نرخ برنج وارداتی به دلیل افزایش عرضه کاهش داشته است.

قاسمعلی حسنی گفت: به جز حبوبات ( مانند لپه و نخود) در همه اقلام ، فروانی عرضه در بازار مشاهده می شود و بازار براساس قیمت واقعی به خوبی تنظیم می شود و بازار کالاها و محصولات غذایی ظرفیت افزایش قیمت را ندارد.
حسنی اظهار داشت : ما توان لازم را در سراسر کشور برای تامین و توزیع مواد غذایی و کالاهای اساسی داریم و شرایط عرضه مازاد هم اجازه نمی دهد قیمت کالاها به طور غیرواقعی و گران تر تعیین شود.
رئیس سابق اتحادیه کشوری بنکداران مواد غذایی گفت : با توجه به مازاد عرضه مواد غذایی و کالاهای اساسی نه فقط قیمت ها تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد بلکه امروزه انتخاب مشتریان و خریداران هم بیشتر است و انها هستند که در تحولات قیمتی تاثیر می گذارند.
حسنی پیش از این هم با انتقاد از برخی جایزه های تبلیغاتی کلان و قیمت سازی ها گفته بود: بهتر است به همه مردم جایزه دهیم و قیمت ها را به خاطر تبلیغات افزایش ندهیم.

وی گفت : اگرچه بازار مواد غذایی در جهان دچار رکود است اما در داخل رکود نداریم و مردم فقط متناسب با نیازهای روازنه خریداری می کنند و شهروندان فقط به میزان نیاز روزانه یا چند روزه خریداری می کنند و از خریدهای فله ای و چند ماهه خبری نیست.

 

تسنیم

(سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها