سه شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۰:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۰۱۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

زمین‌های کشاورزی هر روز آب می‌روند!

رییس سازمان امور اراضی گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی یکی از بحران های ما طی چند سال گذشته بوده است؛ به گونه‌ای که زمین های کشاورزی کوچک و کوچک تر شده اند.

قباد افشار در جلسه حفظ امور اراضی استان گلستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید همه تلاش و رویکردش حکمرانی بر اساس منطق و حفظ حقوق مردم است. باید برای ایجاد امید در جامعه تلاش کرد و بدترین کارها این است که امید ایجاد شده مردم را ناامید کنیم. آن ها با امید و انگیزه رای داده اند و وظیفه اخلاقی و حرفه ایی ما است که از حقوق آن ها صیانت بشود.

افشار گفت: در مسئله امور اراضی ممکن است مداخلاتی صورت بگیرد اما مسئول مستقیم حفظ اراضی جهاد کشاورزی است. امروز در کشور چند مشکل عمده وجود دارد. تغییر کاربری اراضی کشاورزی یکی از بحران های ما طی چند سال گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: طی سال های گذشته، زمین های کشاورزی کوچک و کوچک تر شده اند. باید یک نظام برنامه ریزی مناسب برای رفع موانع طراحی شود. حفظ اراضی با برنامه و منطق امکان پذیر است. طرح کاداستر، نقشه برداری هوایی اولین اولویت جهادکشاورزی در استان گلستان است تا اطلاعات دقیق از عرصه ها و حفظ آن ها مهیا شود.

در ادامه مختار مهاجر - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان - درباره وضعیت کشاورزی این استان گفت: درباره ساماندهی امور اراضی استان باید چند نکته را مدنظر قرار داد؛ اول این که ۶۸ درصد مردم گلستان درگیر کار کشاورزی هستند و ۲۱۸ هزار بهره بردار در زمینه های مختلف کشاورزی داریم که ۳۸۰۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند که می طلبد در تعیین عرصه های ملی و منابع طبیعی دقت بیشتری به خرج دهیم که حقی ضایع نشود.

وی ادامه داد: رفع مشکل مردم و تصریح در حفظ بیت المال و منابع طبیعی به شکل مستمر باید پیگیری شود. وظایف امور اراضی حاکمیتی و حقوقی است. در زمینه حفظ عرصه های منابع طبیعی باید از مشارکت گسترده مردم استقبال کرد.
(سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴) ۰۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها