دوشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۰۱۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
حسین صفایی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی:

آب یکی از مهمترین چالش های کشور در بخش کشاورزی / تاسیس بانک برای کمک به شبکه کشاورزی / کیفیت سم و کود کشور قابل قبول نیست

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی گفت:1200تعاونی آب بر به منظور ترویج صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف آب در کشور تشکیل می شود.

به گزارش فودنا، مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی گفت:1200تعاونی آب بر به منظور ترویج صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف آب در کشور تشکیل می شود.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ،حسین صفایی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در نشست خبری که امروز در این سازمان برگزار شد اظهارداشت:یکی از چالش‌های مهم کشور خصوصا در بخش کشاورزی موضوع آب و محیط زیست است و در برنامه ششم توسعه نیز پیش‌بینی‌های بسیاری در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد:در حال حاضر با شرایط سختی در زمینه آب‌های زیر زمینی و سطحی مواجه هستیم و در این شرایط نیازمند تدبیر همه جانبه از سوی مردم و مسئولین می‌باشیم.
صفایی افزود : کمبود آب یکی از مسائل مهم و چالش برانگیز است که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و باید تدبیری ملی برای مقابله با این شرایط اندیشیده شود.
وی ادامه داد :در چند هفته گذشته نشست مشترکی بین مدیران ستادی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای احیاء و تعادل بخشی به منابع آب به بحث برگزار شد.
صفایی افزود: با توجه به اینکه 3.2 میلیون هکتار از اراضی آبی - باغی کشور و 700 هزار هکتار کشت دیم تحت نظارت و مدیریت تعاونی روستایی است ، مسئولیت تشکیل تعاونی آب بران به این نهاد سپرده شده است.
مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی گفت:مدیریت آب های چاه های کشور و مدیریت یکپارچه منابع آب و پایش مصرف بهینه آب و احیای آبهای زیرزمینی از اهداف تشکیل تعاونی آب بران است.
وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از فعالیت های تشکل های آب بران در مناطقی است که آب های سطحی وجود دارد ، اظهار داشت :بهره برداری از آبی که در اختیار کشاورزان است و حفاظت از شبکه های آبیاری و مدیریت منابع آب از وظایف اصلی آب بران در استفاده از آب های سطحی خواهد بود.
افتتاح 29 پروژه مهم در بخش تعاونی‌های روستایی
صفایی در خصوص وظایف و عملکرد این سازمان اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی در هفته دولت 29 پروژه مهم در 12 استان کشور افتتاح کرد که شامل انواع سردخانه، انبار مرکزی، جمع‌آوری شیر و کارخانه‌های بوجاری بذر می‌شود. 
وی همچنین ادامه داد: تعاونی روستایی تمام تلاش خود را در اجرایی کردن وظایف محوله نموده چنانچه در حال حاضر 4 رده تعاونی باشرح وظایف تعاونی روستایی بازرگانی که وظیفه تامین نهاده‌های برعهده دارد، تعاون روستایی تولید کشاورزی که وظیفه مدیریت مزرعه را برعهده دارد، تعاونی روستایی سهامی زراعی که مالکیت مزرعه با سهام داری مزرعه‌داران را برعهده دارد و تعاونی تخصصی کشاورزان که شامل اتحادیه‌هایی مثل اتحادیه دامدارن، باغداران و... را شامل می‌شود.
صفایی با اشاره به اینکه آب های جاری کشور به میزان قابل توجهی کم شده است و باید مدیریت شود گفت:‌یکی از برنامه های تعاونی های روستایی در سال آینده تمرکز بر روی مصرف بهینه آب و حمایت از تشکل های آب بران است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی از افتتاح 29 پروژه در 12 استان کشور در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح ها شامل کشتارگاه طیور، انبار، سردخانه، مراکز جمع آوری شیر، گاوخانه خوراک دام، کارخانه ذرت خشک کنی و کارخانه های بذر است.

مشارکت بیشتر تعاونی روستایی نسبت به سال های گذشته در خریدهای تضمینی 

صفایی درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: در سال 92 تعاونی های روستایی هیچ خرید تضمینی نداشت و پارسال 800هزار تن محصول به جز گندم خرید تضمینی و بیش از 300 هزار تن محصول هم بصورت حمایتی خریداری شد.
وی ادامه داد: در سال جاری از 7میلیون و 800 هزار تن گندمی که بصورت تضمینی خریداری شده ،‌3 میلیون و 400 هزار تن گندم در تعاونی روستایی خریداری شده است.

صفایی افزود : ‌تعاونی روستایی نسبت به سال های گذشته در خریدهای تضمینی مشارکت بیشتری داشته است.

سازمان تعاون روستایی

تاسیس یک بانک برای کمک به شبکه کشاورزی

مدیر عامل سازمان تعاونی روستایی درباره تشکیل یک بانک گفت :نهادهای پولی و بانکی کشور در حال حاضر پاسخگوی نیازهای بخش کشاورزی نیست و این بخش قصد دارد با دریافت مجوز تاسیس یک بانک به شبکه کشاورزی کمک بیشتری کند.

وی افزود :‌در حال حاضر صندوق های مالی زیادی در بخش کشاورزی مشغول به کار است که با توجه به اقدام بانک مرکزی برای سامان بخشیدن به صندوق های پولی موجود در سطح کشور این بخش قصد دارد با دریافت مجوز یک بانک ، بانک مرکزی را همراهی کند.

تشکیل یک شرکت تخصصی کو و یک شرکت تخصصی سم تا پایان سال / سم و کود تولید شده در کشور قابل قبول نیست

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی در خصوص تامین و توزیع نهادهای کشاورزی در کشور گفت:برنامه تدوین شده قصد دارد تا پایان سال یک شرکت تخصصی سم و یک شرکت تخصصی کود در کشور راه اندازی کند.
وی افزود:کیفیت سم و کود تولید شده در کشور قابل قبول نیست و این اقدام کیفیت سم و کود موجود را بالا می برد و هزینه تمام شده را کاهش می دهد.
(دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها