یکشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۰۱۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

معرفی 65درصد ارقام جدید زراعی و باغی توسط سازمان تحقیقا ت کشاورزی

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در مجموع تاکنون 611 رقم جدید زارعی و باغی دارای شناسنامه به بخش کشاورزی معرفی شده اند که 400 مورد مربوط به سازمان تحقیقات و موسسات تحقیقاتی وابسته و 10 فقره دیگر متعلق به دانشگاه ها است.

اسکندر زند روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت ششمین روز از هفته دولت، افزود: از این تعداد 34 درصد ارقام جدید مربوط به ارقام وارداتی می باشد که یا تکنولوژی و دانش فنی آن در کشور وجود نداشته و یا آنکه نسبت به ارقام داخلی از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند.
وی با اشاره به اینکه برخی فناوری ها قابلیت ترویج و تجاری شدن را دارند، گفت: در اوایل هفته دولت 104 دستاورد تحقیقاتی تجاری شده که حق امتیاز آنان از جمله بذر لوبیا به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی اظهار داشت: در نظر داریم بزودی 10 دستاورد تحقیقاتی موسسه رازی و دانش فنی تعدادی بذور جدید و شناسنامه ای و فناوری های قابل واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه 24 رقم زراعی و باغی در سال 93 در قالب جشنواره معرفی شده اند، افزود: سال آینده نیز ارقام جدید در قالب جشنواره معرفی خواهند شد.
وی در خصوص ارتباط بخش کشاورزی با دانشگاه ها نیز گفت: در حال حاضر دانشگاه ها با موسسات تحقیقاتی ارتباط بسیار کمی دارند که قصد داریم در ادامه فعالیت دولت یازدهم این همکاری ها را بیش از پیش توسعه دهیم.
(یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها