یکشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۴
سرویس : کافی شاپ و بستنی ساز
کد خبر : ۶۰۰۹۵
گزارشگر : ۱۰۲۵
سرویس کافی شاپ و بستنی ساز

کافی شاپ های بدون مجوز

این روزها در هر خیابانی حداقل یک کافی شاپ به چشم می خورد که بعضی از آن‌ها اقدام به گرانفروشی کرده و برخی اقلام و از جمله بستنی را 7 تا 8 برابر نرخ مصوب عرضه می‌کنند. این در حالی است که به گفته رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران 50درصد کافی شاپ‌های تهران مجوز ندارند.

اسکندر آزموده افزود: البته تعدادی از کافی شاپ‌ها برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند که مجوز آن‌ها در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف و تعزیرات اخطارهای لازم را به کافی شاپ‌های بدون مجوز می‌دهند، در پاسخ به این سوال که آیا فروش بستنی 200گرمی در بعضی کافی شاپ‌ها به نرخ 15هزار تومان گرانفروشی محسوب نمی‌شود؟ تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده نرخ‌های غیرواقعی می‌توانند با اتحادیه تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند تا به آن ها رسیدگی کنیم.

آبمیوه نرخ مشخصی ندارد

وی در عین حال درباره نرخ مصوب آبمیوه ها گفت: آبمیوه نرخ مشخص و مصوبی ندارد چون قیمت میوه متغیر بوده و از طرفی لیوان‌های آبمیوه در اندازه‌های مختلف است و معیار مشخصی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آزموده همچنین درباره آخرین نرخ مصوب بستنی اظهار کرد: قیمت هر کیلو بستنی سنتی خامه‌دار و مغزدار 14 هزار تومان، هر کیلو «بستنی خامه‌دار زعفران اعلاء 12 هزار تومان، بستنی درجه سه 10 هزار تومان، بستنی میوه‌ای مغزدار اعلای ممتاز 14 هزار تومان، بستنی معمولی میوه‌ای 12 هزار تومان و فالوده 9 هزار تومان است.

نرخ بستنی در تمام مناطق شهر یکسان است

رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران درپاسخ به این سوال که آیا فروش بستنی با نرخ‌های گران تر به دلیل قرار داشتن مغازه در مناطق بالای شهر توجیه‌پذیر است؟ گفت: اگر بستنی‌فروشی اقدام به گران کردن بستنی به دلیل دادن اجاره بالاتر یا شیک بودن مغازه کند، کاری غیرقانونی است چون بستنی نرخ مصوب و مشخصی دارد.





(یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴) ۱۲:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها