شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۰
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۰۰۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

تشکیل کمپین های سراسری و بسیج های ملی کاهش مصرف نمک

کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از مهم ترین عواملی که می توان میزان نمک مصرفی را کاهش داد، فرهنگ سازی می باشد. لذا موضوع فرهنگ سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف و کاهش دریافت نمک در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مهندس سولماز چوبکی، کارشناس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو اظهار داشت: یکی از مهم ترین اقدامات سازمان غذا و دارو در خصوص اصلاح الگوی مصرف با هدف ارتقاء سلامت مصرف کننده ، درج نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی برچسب محصولات غذایی می باشد.
وی گفت: یکی از شاخص های نشانگرهای رنگی تغذیه ای نمک است که بر اساس آن محصولاتی که دارای نمک هستند علاوه بر اینکه میزان نمک در محصول مصرفی درج می شود از رنگ های هشدار دهنده سبز، نارنجی و قرمز استفاده می گردد که به مصرف کننده کمک می کند الگوی مصرف خود را بر اساس توانایی هایی جسمی که دارد اصلاح کند؛ مثلا اگر فردی فشار خون بالایی دارد در انتخاب و مصرف محصول با توجه به رنگ شاخص نمک دقت لازم را داشته باشد.
مهندس چوبکی افزود: یکی از مهم ترین عواملی که می توان میزان نمک مصرفی را کاهش داد، فرهنگ سازی می باشد. لذا موضوع فرهنگ سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف و کاهش دریافت نمک در دستور کار این سازمان قرار دارد و اقدامات متعددی از جمله کمپین های سراسری و بسیج های ملی کاهش مصرف نمک تشکیل شده است.
کارشناس سازمان غذا و دارو افزود: توصیه ای که برای مصرف کنندگان داریم این است که ضمن آن که از مصرف زیاد نمک جداً خودداری نمایند ، از نمک های تصفیه شده خوراکی یددار استفاده کنند. مصرف کنندگان می توانند نمک های خوراکی یددار را از فروشگاه های معتبر خریداری و توجه نمایند که نمک هایی که به عنوان نمک دریا و سنگ نمک در عطاری ها و مراکز دیگر به فروش می رسند مورد تایید این سازمان نمی باشد و به دلیل ناخالصی های فراوان صدمات سلامتی بسیاری را به دنبال دارد.
مهندس چوبکی در پایان گفت: برای خرید نمک خوراکی حتماً به موارد قید شده بر روی برچسب بسته بندی محصول دقت گردد، از جمله : تاریخ مصرف، شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، لوگوی سازمان غذا و دارو و نیز درج عبارت " نمک تصفیه شده خوراکی یددار".
(شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴) ۱۱:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها