شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۰۰۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی

وزارتخانه‌های جهاد و نیرو مکمل یکدیگر هستند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌های جهاد و نیرو را دو وزارتخانه اساسی در بخش تولید دانست و در ارزیابی عملکرد آنها گفت که این دو وزارتخانه از لحاظ سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، تلاش‌هایی کرده‌اند تا بتوانند بخشی از اقتصاد را که در گرو فعالیت آنهاست اداره کنند.

هدایت‌الله میرمردازهی تصریح کرد:‌ وزارتخانه‌های جهاد و نیرو مکمل یکدیگر هستند و باید سیاست‌ها خود را طوری طراحی کنند که مایحتاج کشورمان را در داخل تامین کنیم و متکی به نفت نباشیم و از تک‌محصولی بودن خارج شویم.

او ادامه داد: تلاش این وزارتخانه‌ها باید این باشد که از کلیه پتانسیل‌های کشور استفاده کنیم. کشور ما توان تامین معیشت 150 میلیون نفر را دارد و فعلا فقط به اندازه 70 میلیون نفر از این ظرفیت استفاده می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به این که کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و بارندگی پایین است،‌ اشکالاتی به وجود آمده. به همین دلیل وزارت جهاد سیاست‌های آبیاری تحت فشار و نوین را در دستور کار قرار داده و اعتباراتی برای آن پیش‌بینی شده است.

میرمرادزهی افزود: از سوی دیگر رودخانه‌های مرزی در کشور وجود دارد اما متاسفانه به دلیل این که بازندگی‌ها در زمان کم و با شدت زیادی انجام می‌شود، مقدار زیادی از این آب از دسترس خارج می‌شود. در حال حاضر، ‌اعتباراتی برای این مساله درنظرگرفته شده و سیاست‌های کلان در این راستاست. با این حال، قطعا با کشورهایی که در این زمینه‌ها کار کرده‌اند فاصله داریم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: ارزیابی کلی‌ام این است که وزارتخانه‌های جهاد و نیرو دارند تلاش می‌کنند اما لازم است با تدبیر و مدیریت، از برنامه‌ریزی‌های علمی و پژوهش‌های دنیا استفاده بیشتری ببریم.

ایسنا

(شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها