چهارشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۰۰۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی

واردات شیرخشک مطلقاً ممنوع شد؛زیر بار فشارها نرفتیم

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در سال دو اخیر واردات شیر خشک محدود شده بود که با این تصمیم اخیر وزارت جهاد کشاورزی واردات این محصول به طور کامل ممنوع شد.

حسین صفایی با اعلام این خبر افزود: نرخ خرید شیر خام به قیمت هرکیلوگرم 1440 تومان تصمیمی بوده که ستاد تنظیم بازار در سال قبل گرفت اما صنایع شیر تا به امروز از خرید شیر خام به این قیمت امتناع کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: اخیرا جلسات مشترک متعددی بین دامدارن و صنایع شیر کشور تشکیل شده است تا مشکلات موجود را برطرف و تفاهم لازم را ایجاد کنند. بنده به این جلسات خوشبین بوده و فکر می کنم قدم‌هایی در این ارتباط برداشته شود.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: سازمان تعاون روستایی برای خرید بخشی از شیر دامدارن به قیمت مصوب اقدام می‌کند همچنین وزارت جهادکشاورزی نیز سیاست‌هایی را در دستور کار دارد تا به تعادل قیمتی این محصول کمک کند.
صفایی با اشاره به تصمیم وزارت جهاد‌کشاورزی برای تحقق نرخ خرید مصوب شیرخام گفت:وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق این امر واردات شیر خشک را به هر شکلی حتی به صورت موقت ممنوع کرد.
وی با بیان اینکه جلوگیری از واردات شیرخشک، از ضرر و زیان بیشتر دامداران جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: عدم واردات شیر‌خشک حتی به صورت موقت (برای فرآوری و صادرات مجدد) منجر به این می‌شود که به جای واردات این نیاز از تولیدات داخلی تامین شود.
صفایی گفت: در سال دو اخیر واردات شیر خشک محدو شده بود که با این تصمیم اخیر وزارت جهاد کشاورزی واردات این محصول به طور کامل ممنوع شد.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور اضافه کرد: در سال گذشته 630 میلیون دلار صادرات محصولات لبنی بود که 80 درصد آن به کشور عراق صادر شد.
صفایی تاکید کرد: در مجموع جایگزینی کامل  شیرخام دامدران به جای شیر خشک برای فرآوری و تهیه لبنیات برای صاردات؛ 500 هزار تن شیرخام دامدارن را  بیشتر جذب صنایع خواهد کرد.
این مقام مسئول تاکید کرد که در دو سال اخیر نیز با وجود اینکه واردات شیر خشک محدود شد بخش کمی از این محصول کماکان به کشور وارد می‌شد.

این مقام مسئول در پایان یاد‌ آور‌شد: در هفته‌های اخیر فشار زیادی بر روی وزارت جهاد کشاورزی وجود داشت تا برروی این موضع خود تجدید نظر کند.

تسنیم

(چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴) ۱۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها