چهارشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۰۰۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نرخ پنج گروه مواد خوراکی ثابت و قیمت پنج گروه دیگر افزایش یافت

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران مربوط به هفته منتهی به 30 مرداد 94 را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت 5 گروه مواد خوراکی ثابت و نرخ 5 گروه دیگر افزایش یافت البته نرخ یک گروه دیگر با کاهش مواجه شده است.

بر همین اساس در هفته منتهی به 30 مرداد 94 نسبت به هفته قبل از آن نرخ لبنیات، برنج، سبزی های تازه،چای و روغن نباتی ثابت ماند .
همچنین در این دوره زمیانی قیمت تخم مرغ 3.7 درصد، حبوب 0.8 درصد، گوشت قرمز 0.1 درصد، گوشت مرغ 3 درصد و قند و شکر 0.1 درصد رشد و نرخ میوه های تازه 0.7 درصد کاهش داشته است.

** لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه معادل 0.4 درصد کاهش داشت. بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود . قیمت تخم مرغ معادل 3.7 درصد افزایش یافت وشانه ای 74 هزار الی 95 هزار ریال فروش می رفت.

** برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج ، بهای تمام اقلام این گروه ثابت بود . در گروه حبوب، قیمت لوبیا چیتی معادل 0.4 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.9 درصد تا 2.4 درصد افزایش داشت . قیمت لوبیا سفید و لوبیا قرمز بدون تغییر ماند.

** میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند و به نرخ مصوب سازمان میادین میوه وتره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای سیب گلاب معادل 2.6 درصد،گلابی 3.3 درصد،هلو 3.4 درصد و انگور 6.1 درصد کهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.9 درصد تا 5.8 درصد افزایش یافت.
در گروه سبزی های تازه بهای لوبیا سبز وسبزی های برگی ثابت بود . قیمت خیار معادل 0.3 درصد و بادنجان 0.7 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 1.7 درصد کاهش یافت.

** گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود . بهای گوشت گوسفند معادل 0.1 درصد و گوشت مرغ 3 درصد افزایش یافت.

** قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته قیمت قند معادل 0.1 درصد افزایش داشت . بهای شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

** تغییرات یکساله 

همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ 11 گروه مواد خوراکی در یک سال منتهی به 30 مرداد 94 با تغییراتی مواجه بود که بر اساس آن نرخ لبنیات 5.3 درصد، برنج 9.1 درصد، حبوب 22.6 درصد، میوه های تازه 5.9 درصد، سبزی های تازه 9.9 درصد، گوشت قرمز 7.3 درصد، گوشت مرغ 1.1 درصد، قندو شکر 5.2 درصد، چای 3.6 درصد و روغن نباتی 0.8 درصد رشد داشته اما در عین حال در دوره مذکور نرخ تخم مرغ 5.7 درصد با کاهش مواجه شده است.

ایرنا

(چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها