سه شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۰۰۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عبور اولین محموله صادراتی تخم‌مرغ از گمرک عراق

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: بالاخره پس از 1.5 ماه وقفه در صادرات تخم مرغ به عراق روز گذشته مرز این کشور به روی تخم مرغ ایرانی باز شد.

ناصر نبی‌پور شیری رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران  گفت: اولین محموله صادراتی تخم‌مرغ ایرانی بالاخره پس از گذشت 1.5 ماه توقف از مرز عراق عبور کرد.

وی افزود: از روز پنج‌شنبه گذشته مجوز واردات مرغ و تخم مرغ ایرانی به گمرک کشور عراق توسط مسئولان این کشور صادر شده بود، اما به دلیل تعطیلات پایان هفته و شرایط جدید تا روز گذشته هیچ محموله‌ای از تخم مرغ از گمرک این کشور عبور نکرده بود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران بیان داشت: براساس شرایط جدید برای واردات تخم‌مرغ به عراق، نامه‌ای که از دامپزشکی ایرانی برای صادرات مرغ و تخم مرغ اخذ می‌شود، باید به تأیید سفارت ایران در عراق برسد و برای هر کامیون هم باید حدود 160 دلار به سفارت عراق پرداخت شود، تا مجوز صادرات صادر شود.

نبی‌پور شیری با تأکید بر اینکه میزان تولید در کشور زیاد است، و این امر مشکلاتی را برای تولید‌کنندگان ایجاد کرده است، تصریح کرد: بالاخره روز گذشته اولین محموله صادراتی تخم مرغ از گمرک این کشور عبور کرد و صادرات تخم مرغ از سر گرفته شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار ایران بیان داشت: هنوز مشکل صادرات محصولات طیور ایرانی پس از مباحث مربوط به آنفلوانزای پرندگان به افغانستان حل نشده است و امیدواریم با رایزنی‌ها و اقداماتی که در حال انجام است، این مشکل تا چند روز آینده مرتفع شود.

وی مازاد تولید را مشکل اصلی تولید‌کنندگان تخم‌مرغ عنوان کرد و گفت: ایجاد ظرفیت‌های کاذب به ضرر تولید است، در حالي که خیلی نمی‌توان به صادرات تکیه کرد.

 

فارس

(سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها