سه شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۰۰۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

انتقاد مقیمی از شیوه‌های اخذ مالیات

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران از عملکرد سازمان امور مالیاتی در شیوه‌های این سازمان برای اخذ مالیات انتقاد کرد و گفت: شرایط فعلی در اخذ مالیات باعث می‌شود بسیاری از کسانی در فعالیت‌های اقتصادی‌شان شناسنامه‌دار هستند تحت فشار قرار بگیرند و افرادی که بدون هویت اقتصادی کار می‌کنند برای اخذ مالیات نادیده گرفته شوند که این اتفاق، اجحاف به کسانی است فعالیت خود را به طور شفاف اعلام کرده‌اند.

سیده فاطمه مقیمی، درباره عملکرد سازمان امور مالیاتی طی دو سال گذشته اظهار کرد: مطمئنا در هر زمینه اعتراض‌ها و نقطه نظرات متفاوتی وجود دارد. با توجه به اینکه درآمدهای نفتی که در واقع اقتصاد ما از این درآمد‌ها نشأت می‌گیرد دچار محدودیت شده، در حال حاضر تامین هزینه‌های دولت بر اساس درآمد‌های مالیاتی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که به فعالان اقتصادی فشار آورده است، موضوع اخذ درآمد‌های مالیاتی است که به روش‌های مختلف از فعالان اقتصادی گرفته می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: شرایط فعلی در اخذ مالیات باعث می‌شود بسیاری از کسانی در فعالیت‌های اقتصادی‌شان شناسنامه دار هستند تحت فشار قرار بگیرند و افرادی که به صورت آزاد و بدون شناسنامه و هویت اقتصادی کار می‌کنند برای اخذ مالیات نادیده گرفته شوند که این اتفاق اجحاف به کسانی است که فعالیت خود را به طور شفاف اعلام کرده‌اند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: امروز اخذ مالیات یکی از مسائل و مشکلاتی است که فعالان بخش خصوصی با آن روبرو هستند. فعالان بخش خصوصی باید این حق را داشته باشند که به ازای مالیاتی که پرداخت می کنند سرویس متعادلی داشته باشند اما عملا این اتفاق نمی افتد. زمانی که فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دفاتر مالی خود را به طور شفاف اعلام می‌کنند کسانی که به عنوان بررسی کننده دفاتر مالی هستند دفاتر مالی را رد می‌کنند و برای همین در حال حاضر بسیاری از شرکت‌هایی که دفاترشان رد شده است در انتظار اقدام کمیسیون‌های تخصصی هستند.

مقیمی همچنین درباره استیضاح احتمالی وزیر اقتصاد عنوان کرد: در مجموع عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی چندان مثبت نیست، اما به هر حال نمایندگان ملت باید درخصوص استیضاح تصمیم‌گیری کنند.

 

ایسنا

(سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴) ۱۲:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها