سه شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۰۰۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی

عرضه خوراک پاک و حلال انتظار عمومی مردم است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از وظایف نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی کردن انتظار عمومی مردم در خصوص عرضه غذای پاک و حلال به مردم است.

 حجت‌الاسلام حسن عالمی در شورای هماهنگی مدیران و ناظرین ذبح شرعی دامپزشکی استان مرکزی، کشتار دام بدون حضور ناظر شرعی در کشتارگاه‌ها را ممنوع دانست و گفت: هیچ کشتارگاهی حق ندارد بدون حضور ناظر شرعی کشتار کند.

وی افزود: بکار گرفتن ناظر شرعی در کشتارگاه‌ها امری مهم و ضروری است و کسی که از این مسأله استنکاف کند، نسبت به خوراک حلال و پاک و سالم مردم بی‌توجهی می‌ کند.

عالمی با بیان اینکه "ناظران، ضامن اجرای ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها هستند"، اظهار کرد: ناظران از اولین ساعت شروع ذبح در کشتارگاه حضور یافته و با دقت بر کشتار نظارت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ناظران باید خط تولید را نظارت کرده و نسبت به جداسازی اجزای حرام از لاشه‌ها در کشتارگاه حضور داشته باشند. ناظران شبکه دامپزشکی در کشتارگاه‌ها باید تضمین کنند که غذای حلال و پاک در اختیار مردم قرار گیرد.

عالمی با بیان اینکه "مردم انتظار دارند غذا سالم، پاک و با رعایت شرایط ذبح اسلامی مصرف کنند"، تصریح کرد: ناظران دامپزشکی موظفند غذای سالم، پاک و حلال را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه "سلاخ بدون داشتن کارت بهداشت اجازه کار ندارد"، گفت: غذای مردم نباید با بی‌تقوایی برخی افراد تهیه و دچار اشکال شود.

وی اضافه کرد: امری که مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه توسط ناظران شبکه دامپزشکی باید اجرا کند این است که نظارت داشته باشد تا غذای حلال و پاک در اختیار مردم قرار گیرد. بکارگیری کارگران مسلمان ایرانی برای ذبح دام در خارج کشور در اولویت است و در غیر اینصورت اگر کارگر ایرانی نبود، باید حتما مسلمان باشد.

عالمی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، عملیاتی کردن انتظار عمومی مردم در خصوص عرضه غذای پاک و حلال به مردم است.

به گزارش ایسنا، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه درسازمان دامپزشکی کشور نیز با اشاره به وجود 700 کشتارگاه صنعتی و سنتی در کشور اظهار کرد: 900 ناظر بر ذبح شرعی در مراکز فرآوری محصولات دامی، صیادی، ورودی و خروجی کشور نظارت مستقیم دارند.

حجت‌الاسلام حمزه کلانتری ادامه داد: در خارج از کشور نیز تولید تمام محصولات دامی تحت نظارت ناظر شرعی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت ناظران بهداشتی و شرعی بر ذبح دام، اظهار کرد: حتی یک کیلوگرم محصول دامی بدون نظارت به کشور وارد نمی‌شود.

همچنین، رضایی‌پور - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی - گفت: استان مرکزی فاقد کشتارگاه صنعتی دام است.

ایسنا

(سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها