یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۸:۳۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۹۹۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس تغذیه و سلامتی

پیشگیری از کبد چرب با تغذیه سالم

برای جلوگیری از بروز کبد چرب رژیم غذایی سالم با کالری مناسب حاوی میوه جات سبزیجات و نان سبوس دار و روغن های مفید (روغن زیتون و کنجد) را انتخاب کرده و از مصرف غذاهای پرکالری پرهیز شود.

به گزارش فودنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی،   بیماری کبد چرب بعلت تجمع مولکولهای چربی عمدتا تری گلیسیرید ها در سلول های کبدی ایجاد می شود. کبد عضو بسیار حیاتی برای بدن می باشد که متابولیسم کربوهیدراتها، پروتئینها و چربیها در آن انجام می گیرد. این بیماری یکی تاز بیماریهای مهلک می باشد که در افراد چاق، کم تحرک، مبتلایان به دیابت و چربی خون بالا و مصرف کنندگان مشروبات الکلی و غذاهای آماده و نوشابه های گازدار بوجود می آید که در صورت  درمان نشدن و تشدید آن می تواند به فیبروز و سیروز کبدی منتهی گردد. این بیماری در آقایان بیشتر از خانم ها شایع است.
دکتر براتی زاده در ادامه افزود: برای جلوگیری از بروز کبد چرب رژیم غذایی سالم و با کالری مناسب حاوی میوه جات  شبزیجات و نان سبوس دار و روغن های مفید (روغن زیتون و کنجد) را انتخاب کرده و از مصرف غذاهای پرکالری اجتناب نمایید، مواد غذایی آماده مصرف بخصوص فست فود ها را مصرف نکنید، سیبزیجات و میوه جات با خاصیت سم زدایی کبد را در رژیم غذایی خود بگنجانید (سیر، پیاز خام، کلم، لیموترش، سیب)، از میوه جات و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی استفاده کنید (کشمش، آلو، سیب، زرشک، خرما، انار، گوجه فرنگی، طالبی)، از مصرف غذاهای حاوی نگهدارنده ها مانند انواع سوسیس و کالباس ، انواع سس، نوشابه های گازدار و نانهای بدون سبوس و غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنید.
وی در پایان بیان کرد: ورزش و فعالیت بدنی همراه با استفاده از رژیمهای غذایی با کالری مناسب و توصیه های فوق الذکر دردرمان بیماری کبد چرب بسیار موثر است.
(یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۸:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها