یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۹۹۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

موافقت دولت با واگذاری امور مربوط به اعزام و دعوت ازهیات تجاری خارجی

نایب رئیس اتاق ایران گفت: دولت موافقت اولیه خود را برای واگذاری امور مربوط به اعزام و دعوت از هیاتهای تجاری خارجی را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اعلام کرده است

 محمدرضا انصاری در نشست کمیسیون توسعه صادرات و تسهیل تجارت اتاق تهران، افزود: ساماندهی به تبادل هیاتهای تجاری از موضوعهای مورد توجه فعالان اقتصادی است.
وی نظام بخشی به موضوع سرمایه گذاری در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید از نقش دولت به عنوان مدیریت در اقتصاد، غافل بود وسرمایه های خارجی در بخش مالی و حوزه کار و نیروی انسانی، باید به سمت مولفه های توسعه ای هدایت شود.
عضو هیات رییسه اتاق ایران خواستار توسعه ظرفیت ‎های ملی شد و بر لزوم نقش آفرینی از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در این زمینه تاکید کرد.
همچنین حمیدرضا صالحی دیگر عضو کمیسیون یادشده در خصوص حضور در بازارهای بین المللی، گفت: رقابت در بازارهای صادراتی با توجه به نرخ بالای قیمت تولیدات داخلی بی معناست. 
به گفته صالحی، تولیدکنندگان داخلی کالای صادراتی را با 9 درصد افزایش قیمت به صادرکنندگان تحویل می دهند که همین عامل توان رقابت را از آنها می ‎گیرد.
به اعتقاد این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، نرخ کالاهای صادراتی را باید کاهش داد تا صادرکنندگان بتوانند در بازارهای خارجی امکان رقابت داشته باشند.
بنابراین گزارش مهدی شریفی نیک نفس هم عضو دیگر کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران، از کاهش برابری ارزش یوآن چین با ارزهای معتبر دنیا سخن گفت و افزود: این سقوط ارزی، منجر به آن خواهد شد که واردات از چین ارزان شود.
به گفته وی، کاهش ارزش پول ملی چین را نمی توان به عنوان رویدادی مثبت برای صادرات کشور ارزیابی کرد.
همچنین مرتضی لطفی یکی از اعضای کمیسیون مزبور از افزایش تعرفه صادرات به عراق از سوی دولت خبر داد که به گفته وی از ماه آینده برقرار خواهد شد و این اتفاق می تواند اثر منفی بر روی صادرات کشور داشته باشد.
(یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها