دوشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۹۸۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

دلایل ارزان‌فروشی گوشت در برخی مغازه‌ها

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ضمن برشمردن دلایل تفاوت قیمت گوشت در برخی مغازه‌ها و با اشاره به رکود موجود در بازار از تسهیل ارائه مجوز به واحدهای صنفی خبر داد.

علی اصغر ملکی در رابطه با این‌که در بعضی مغازه‌ها قیمت گوشت 1000 تومان در مقایسه با دیگر مغازه‌ها ارزان تر است، گفت: برخی مغازه‌ها در بنرهای قیمت‌گذاری خود ‌ قیمت گوشت را 500 تا 1000 تومان کمتر از دیگر مغازه‌ها عنوان می کنند و این در حالی است که این واحدها گوشت بره ماده که قیمت پایین تری دارد را به جای «نر» به فروش می‌رسانند، بنابراین ظاهرا به نظر می‌رسد قیمت گوشت در برخی مغازه ها ارزان‌تر است. البته این موضوع تخلف محسوب می‌شود که متاسفانه برخی از واحدهای صنفی مرتکب می‌شوند.

دلایل رکود بازار گوشت

ملکی درباره‌ دلایل رکود بازار گوشت توضیح داد: مطرح شدن موضوع تب کریمه کنگو از مواردی است که موجب رکود در بازار شده است. از طرف دیگر به دلیل تعطیلات تابستان، بسیاری از مردم از تهران خارج شده‌اند و بنابراین گرمای هوا نیز در کاهش مصرف تاثیرگذار است.

قیمت گوشت شقه بدون دنبه 28 هزار تومان است

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی درباره آخرین قیمت گوشت در بازار گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه بدون دنبه 28 هزار تومان و ران 33 هزار تومان است.

ملکی همچنین با اشاره به طرح سازمان دامپزشکی مبنی بر اینکه گوشت‌ها باید به مدت 24 ساعت در پیش سردکن قرار گیرند بیان کرد: این موضوع موجب می‌شود گوشت‌ها کمی تازگی خود را از دست بدهند و این درحالی است که همه تمایل دارند گوشت را به صورت تازه مصرف کنند، بنابراین تقاضای مردم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این موضوع در ابتدا با افزایش قیمت روبه رو شدیم ولی در حال حاضر رکودی در بازار حاکم شده و رغبت و تمایل مردم برای خرید کاهش یافته و عرضه بیش از تقاضاست.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در عین حال بیان کرد: قرار گرفتن گوشت در پیش سرد‌کن به مدت 24 ساعت گوشت را خنک می‌کند نه منجمد، ولی فرهنگ سازی در این زمینه مدت زمانی به طول می‌انجامد.

حدود 1200 تا 1300 واحد صنفی مجاز داریم

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان این‌که در حال حاضر حدود 1200 تا 1300 واحد صنفی مجاز داریم، بیان کرد: با توجه به اعلام اتاق اصناف مبنی بر این‌که موانع موجود برای دادن مجوزها باید تسهیل شود، ما نیز برای ارائه پروانه کسب به واحدهایی که فاقد پروانه هستند سخت گیری نکرده و با رعایت برخی ضوابط این مجوزها را ارائه می‌دهیم.

ملکی درباره شرایط دریافت پروانه توضیح داد: واحدهایی که می‌خواهند پروانه کسب از ما دریافت کنند باید یکسری فاکتورهایی که در آیین‌نامه داخلی عنوان شده را رعایت کنند.

 

ایسنا

(دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها