دوشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۷
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۹۸۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

کاهش 10 درصدی نمک در فرآورده های غذایی پرمصرف

کارشناس تخصصی نمک سازمان غذا و دارو گفت: برای اصلاح الگوی مصرف خانوار اقداماتی انجام شده است که یکی از این اقدامات، کاهش 10 درصد از نمک مصرفی در فرمولاسیون فرآورده های غذایی و آشامیدنی به خصوص اقلام پرمصرف می باشد.

مهندس سولماز چوبکی، کارشناس تخصصی نمک سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدونا " با بیان اینکه بیماری های قلبی و عروقی از شایع ترین عوامل مرگ و میر به شمار می روند اظهار داشت: بیماری پرفشاری خون یکی از عوامل افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می باشد .
وی گفت:  نمک یکی از عوامل پرفشاری خون است و طبق توصیه های سازمان جهانی بهداشت حداکثر میزان نمک مصرفی باید کمتر از 5 گرم در روز باشد در صورتی که در کشور ما این میزان تقریبا بیش از دو برابر معادل 12 گرم در روز می باشد.
مهندس چوبکی افزود: به دلیل اینکه حدود نیمی از نمک دریافتی ، از طریق  پخت غذا و نمک سفره تأمین می گردد موضوع فرهنگ سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف خانوار و کاهش دریافت نمک در دستور کار این سازمان قرار دارد و اقدامات متعددی در این خصوص انجام شده است.
کارشناس تخصصی نمک سازمان غذا و دارو در پایان اظهار داشت:  جهت ارتقاء سلامت احاد جامعه و کاهش بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی ، موضوع کاهش مصرف نمک در فرآورده های غذایی و آشامیدنی تولید شده از اولویت های سیاست های سازمان غذا و دارو  به شمار می رود. در این راستا ضمن تعریف کارگروه های تخصصی تغذیه و امنیت غذایی و بازنگری استانداردهای مبتنی بر سبد غذایی مطلوب، اقدامات لازم در خصوص کاهش میزان نمک در محصولات غذایی و آشامیدنی به عمل آمده است . یکی از این اقدامات، کاهش 10 درصد از نمک مصرفی در فرمولاسیون فرآورده های غذایی به خصوص اقلام پرمصرف که جزء سبد خانوار محسوب می شوند از جمله نان به عنوان قوت غالب مردم ، محصولات لبنی و چاشنی ها.
(دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها