چهارشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۰
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۹۷۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

رنگهای خوراکی تحت نظارت بهداشتی سازمان بوده و به مقدار کافی در دسترس است

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص نظارت بر استفاده از رنگهای خوراکی در فراورده های غذایی هشدار داد.

دکتر سهیل اسکندری، معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی اظهار نظرها که از استفاده رنگهای صنعتی در فراورده های غذایی  حکایت می کند تصریح کرد: فراورده هایی که با مجوز سازمان غذا و دارو تولید و وارد سطح عرضه می شوند عموما بصورت بسته بندی بوده وشامل تاریخ انقضاء، تولید، شماره بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو می باشند لذا لحاظ  این موارد بعلاوه نظارتهای گوناگون و طی مراحل مختلفی که بر آنها وجود دارد؛ احتمال تخلف را بسیار کاهش می دهد.
وی  همچنین با عدم پذیرش استفاده از رنگهای صنعتی در فراورده های غذایی، به دلیل کمبود رنگهای مجاز غذایی گفت: اینها به مقدار کافی، تحت نظارت های کامل بهداشتی سازمان غذا و دارو، در دسترس متقاضیان تولید کننده فراورده های غذایی قرار دارد.
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با بیان اینکه استفاده از رنگها صنعتی و افزودنیهای غیر مجاز در محصولاتی که بصورت فله ای عرضه می شوند دور از ذهن نیست ادامه داد: گرچه بهداشت محیط وزارت بهداشت نظارتهای خود را براین مراکز گسترانده است اما توصیه جدی ما به مصرف کنندگان همواره، استفاده از محصولات شناسنامه دار بوده و خواهد بود.
معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف رنگ‌های غیرمجاز ی که در فراورده های غذایی  استفاده می شود هشدار داد: "بسته به نوع رنگ‌، احتمال بروز سرطان، بیماری‌های کبدی و کلیوی در مصرف‌کنندگان وجود دارد و احتمال‌ آسیب دیدن کبد و کلیه به عنوان دو سیستم سم ‌زدای بدن، بیشتر از سایر ارگان‌هاست.
(چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها