سه شنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۹:۲۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۹۷۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

ورود تن‌ماهی توجیه ندارد/ واردات زیتون به صورت سوپرویژه

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با انتقاد از ورود تن ماهی خارجی اظهار کرد: با توجه به کیفیت کنسرو‌های تن ماهی‌ تولید داخل، واردات تن ماهی توجیه اقتصادی ندارد.

محمد سید رضوی با ابراز تاسف از مشاهده کنسرو تن ماهی خارجی در فروشگاه‌ها تصریح کرد: کنسرو تن ماهی ایرانی از کیفیت مرغوبی برخوردار است و می‌تواند با تن ماهی‌های خارجی رقابت کند.

وی با تاکید بر رشد صادرات کنسرو تن ماهی ایرانی، کیفیت این محصول را هم برای استفاده در داخل و هم برای صادرات مناسب خواند و گفت: خوشبختانه صادرات کنسرو تن ماهی نیز پیشرفت کرده است. در حال حاضر تن ماهی تایلندی بهترین تن ماهی محسوب می‌شود، اما باید توجه داشت که به دلیل قیمت بالای آن واردات این کنسرو توجیه اقتصادی ندارد.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در مورد صادرات کنسرو‌های ایرانی نیز خاطرنشان کرد: صادرات همان روند سابق را طی می‌کند و مسئله مهم در این امر، تداوم فروش و حفظ بازار بین‌المللی است. لذا در صورتی که نرخ ارز نوسان زیادی نداشته باشد، روند خوبی در صادرات داریم.

سید رضوی همچنین در مورد واردات کنسروهای آناناس و زیتون تصریح کرد: با توجه به اینکه آناناس در ایران تولید نمی‌شود، مشکلی در زمینه واردات کنسرو این میوه وجود ندارد چنانچه آناناس در باکس‌های 5 تا 10 کیلویی وارد و در داخل در حجم‌های کوچک‌تر به صورت کنسرو بسته‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به واردات کنسرو زیتون نیز یادآور شد: زیتون سوپرویژه که بسیار درشت است معمولا از ترکیه و کشورهایی چون یونان وارد می‌شود و با توجه به اینکه زیتون ایرانی مشتری خاص خود را دارد، در این زمینه با چالشی مواجه نیستیم.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: با توجه به اینکه زیتون کالای اساسی محسوب نمی‌شود، با وجود تولید داخل این میوه، واردات آن ایرادی ندارد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴) ۱۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها