یکشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۹۶۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
قابل توجه کلیه صادرکنندگان و تجار:

اجرایی شدن بخشنامه افزایش تعرفه های گمرکی کالاهای وارداتی به عراق از مورخ 10 /5 /94 + فایل تعرفه

به گزارش فودنا، این ششمین باری است که دولت عراق اقدام به اجرای قانون تعرفه گمرکی می کند، هر بار با رایزنی های مختلف از طرف تجار و مسئولین، اجرای این قانون به تعویق افتاده، ولیکن این بار دلیل اجرای آن کسری بودجه شدید در کشور است و در صورتی که در تمام مرزها بویژه اقلیم کردستان عراق اجرا شود، مورد توافق دولت و مجلس بوده و برای اجرای آن تمامی تلاش خود را خواهند کرد.

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، طبق اطلاع واصله از گمرک ج . ا. ا.ایران ، در پی تعلیق موقت اجرای بخشنامه دولت مرکزی عراق مبنی بر افزایش تعرفه های گمرکی کالاهای وارداتی به عراق از مورخ 1/8/2015 (کالاهای صادراتی ایران) اخیرا دستور اجرای مجدد آن را از تاریخ 1/8/2015 (10/5/1394) صادر و در کلیه مرزها لازم الاجرا گردیده است.

لذا صادرکنندگان محترم جهت اطلاع از تعرفه های جدید و وفق دادن مبادلات تجاری خود با شرایط جدید به سایت سازمان گمرک عراق به آدرس http://www.customs.mof.gov.iq/node/7 مراجعه فرمائید.

لازم است این خبر به اتاق های بازرگانی و صادرکنندگان محترم اطلاع رسانی شود تا در صورت عقد قراردادهای تجاری و تحویل کالا در داخل عراق، تعرفه آن ملاک محاسبه قرار گیرد

لازم به ذکر است قانون تعرفه گمرکی در سایت دفتر رایزنی بازرگانی به آدرس زیر در دسترس و قابل دانلود است.

http://dmr.ir/db/iraqTariffs.pdf

ایران و عراق  

(یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها