یکشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۱
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۹۶۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

برنامه وزارت بهداشت برای کاهش مصرف نمک

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، به تشریح برنامه های وزارت بهداشت برای کاهش سرانه مصرف نمک در جامعه پرداخت.

دکتر هدایت حسینی با اشاره به افزایش روز افزون چاقی در کشور و رابطه مستقیم چاقی با افزایش بیماری ها، بر اتخاذ سیاست های جدید وزارت بهداشت در راستای اطلاع رسانی و کاهش مصرف چربی ها در تولید فرآورده های غذایی، صنعتی و خانگی تاکید کرد.

وی، کاهش مصرف شکر، با توجه به گسترش تعداد بیماران مبتلا به دیابت در کشور را از دیگر برنامه های وزارت بهداشت اعلام کرد و افزود: هم اکنون کاهش مصرف شکر در نوشابه های گازدار آغاز و ضوابط و مقررات کاهش شکر در سایر نوشیدنی ها نیز در حال بازنگری است.

پیرصالحی در ارتباط با کاهش مصرف نمک، گفت: فشار خون بالا از بیماری های شایع در کشور است که رابطه تنگاتنگی با مصرف بی رویه نمک و محصولات غذایی شور دارد.

وی افزود: فرهنگ سازی کاهش مصرف نمک صنعتی و نمک سفره تا رساندن به حد استاندارد آن از دیگر اولویت های کاری متولیان حفظ و تامین سلامت جامعه است.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر مصرف روزانه نمک در کشور ۱۲ گرم است در حالی که میزان استاندارد مصرف نمک در روز ۵ گرم است.

به گفته وی، روزانه حدود ۶/۶ گرم نمک از طریق نان مصرف می شود که در همین راستا نسبت به کاهش میزان نمک نان از ۵/۲ گرم به کمتر از ۲ گرم اقدام شده است.

حسینی در زمینه سیاست جدید وزارت بهداشت در بحث مدرن نمودن نظارت ها اذعان داشت: نحوه بازدید و کنترل در سطح تولید و عرضه در قالب کنترل چک لیست ها و فرم های ویژه نظارتی ارتقا می یابد.

وی افزود: همچنین در سطح عرضه برنامه هایی برای نمونه برداری مستقیم از محصولات غذایی و در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق با شاخص های تعیین شده برای سلامت فرآورده ها، به کارخانه مراجعه و ضمن ریشه یابی علل و برخورد قانونی با متخلفین، راهکارهای موثر ارائه می گردد.
(یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها