یکشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۹
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۵۹۶۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی

خطرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی جدی گرفته شود

با توجه به ماشینی شدن زندگی امروزی و استفاده بسیار از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، خطرات استفاده از آن جدی گرفته شود.

به گزارش فودنا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ایلام،  دکتر زینب رضایتی زاد با بیان این که امروزه استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی به ویژه در میان نسل جوان گسترش پیدا کرده، گفت: با توجه به افزایش روزافزون مصرف انواع فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تامین سلامت و بهداشت این مواد یکی از مهم‌ترین وظایف متولیان حوزه سلامت به شمار می‌رود.
 وی اضافه کرد: فرآورده‌های غیر بهداشتی و غیرمجاز به محصولاتی اطلاق می‌شود که بدون اخذ مجوز واردات از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرایط نامناسب به کشور وارد می‌شوند.
  کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی ،آشامیدنی – آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید نمود: با توجه به اینکه این فرآورده‌ها حاوی مواد اولیه غیر مجاز، مضر و نامرغوب هستند مصرف آنها عوارض جدی را برای مصرف کنندگان به دنبال خواهد داشت.
  وی خاطر نشان ساخت: امروزه استفاده از لوازم آرایش و بهداشتی در میان اقشار مختلف جامعه امری اجتناب‌ناپذیر است و بسیاری از افراد حداقل یک ‌بار عوارض لوازم آرایشی و بهداشتی نامرغوب و قاچاق را تجربه کرده‌اند.
  دکتر رضایتی زاد اظهار کرد: احتمال آلودگی‌های میکروبی و آسیب‌های فیزیکی برای محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق به دلیل شرایط نامساعد حمل و نقل و نگهداری نامناسب بیشتر است که بر همین اساس باید از خرید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی خودداری کرد.
  وی در ادامه گفت: آفلاتوکسینB یکی از شایع ترین نوع موجود و یکی از قوی ترین سرطان زاها است که منجر به صدمات حاد کبدی می شود.آزمایشات انجام شده بر روی مواد آرایش غیرمجاز نشان داده که میزان این ماده سمی در آن ها بسیار بالا تر از حد مجاز است. این ماده به راحتی از طریق پوست جذب می شود.
  دکتر رضایتی زاد با تاکید بر این نکته که استفاد‌ه کنند‌گان این نوع فرآورد‌ه‌ها باید‌ خطرات و عوارض مصرف محصولات قاچاق و تقلبی را جد‌ی بگیرند‌، بیان داشت: زیرا نه تنها ترکیبات آنها نامعلوم است، بلکه آلود‌گی‌های زیاد‌ی د‌ر آنها مشاهد‌ه شد‌ه است که خطرات زیاد‌ی از قبیل حساسیت پوستی، کچلی، آکنه شد‌ید‌ و صد‌مات کبد‌ی جبران ناپذیری د‌ر بد‌ن مصرف‌کنند‌ه ایجاد‌ می‌کند.
  وی در ادامه این بحث اضافه کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی قبل از ورود به بازار باید از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را اخذ کنند لذا این سازمان شرایط تولید و مواد اولیه مورد مصرف در این محصولات را جهت در دسترس قرار گرفتن محصولات سالم مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد.
  کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی ،آشامیدنی – آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان داشت: مصرف‌کنندگان باید دقت کنند که فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی داخلی دارای پروانه ساخت معتبر بوده و فرآورده‌های خارجی نیز باید دارای برچسب کنترل اصالت و سلامت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.
  دکتر رضایتی زاد یادآور شد: استفاده از لوازم آرایشی به طور مشترک با سایر افراد علاوه بر آلوده شدن خود ماده آرایشی باعث انتقال عوامل میکروبی و قارچی از فردی به فرد دیگر می‌شود که بر همین اساس باید از استفاده مشترک از لوازم آرایشی خودداری کرد.
(یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها