یکشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۱
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۹۶۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

تایید خواص ضد درد و التهاب زعفران

یک عضو مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خواص ضد درد و التهاب زعفران می‌تواند در درمان آرتریت روماتوئید موثر باشد، تاکید کرد: تاثیرات ضد افسردگی، درمان دردهای عصبی در بیماران دیابتی، اثرات ضد تشنج و ضد صرع و کاهش تمایل به مرفین از جمله خواص به اثبات رسیده زعفران توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دکتر حمیدرضا صادق نیا د با اشاره به اینکه خواص ضد درد و التهاب زعفران در درمان آرتریت روماتوئید می‌تواند موثر باشد، گفت: طبق تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات، زعفران در درمان دردهای عصبی در بیماران دیابتی و نوروپاتی کمک کننده است که این تحقیقات در حال تکمیل بر روی انسان است.

وی اضافه کرد: تحقیقات تاثیر ضدافسردگی زعفران پس از تکمیل بر روی حیوانات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در تهران بر روی انسان آزمایش شد و دریافتیم که اثر آن می تواند به مدت 8 هفته در انسان بارزتر باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با تاکید بر اثرات ضد تشنج و ضد صرع عطر زعفران، گفت: براساس تحقیقات انجام شده توسط یکی از اعضای مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در کانادا و در سطح مولکولی انجام شد، اثر ضد صرع زعفران بر روی جایگاه اتصال آن در مغز مشخص شد و این فرضیه به اثبات رسید.

صادق نیا خاطرنشان کرد: از دیگر خواص کشف شده در زعفران اثر ضدمرفین است که باعث کاهش و مهار تمایل و وابستگی به آن می شود. همچنین زعفران دارای تاثیرات ضد آفتاب خفیف است.

وی در پایان یادآور شد: کاهش و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی، کاهش خفیف فشار خون و تقویت حافظه در افرادی با حافظه تضعیف شده به خصوص بیماران آلزایمری، درمان سنگ کلیه در حیوانات آزمایشگاهی از جمله مزایای مصرف زعفران است که توسط محققان به اثبات رسیده است.

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها