یکشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۹۶۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری نخستین جشنواره عسل و لبنیات در سراب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب گفت: این شهرستان در تولید شیر رتبه نخست و در تولید عسل رتبه دوم آذربایجان‌شرقی را دارد.

ابراهیم فرقانی در حاشیه نخستین جشنواره عسل و لبنیات سراب اظهارکرد: منطقه سراب در زمینه تولید محصولات لبنی و دامی توانمندی‌های بسیار بالایی دارد بطوری که در تولید شیر رتبه نخست استانی را دارد و سالانه 90 هزار تن شیر در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه این رقم تولید شیر در 783 هزار واحد دامی شهرستان انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر دست کم چهار کارخانه لبنی در سراب فعالیت می‌کنند و گاو نژاد سرابی از نژادهای ممتاز و منحصر به فرد در کشور است.

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی سراب در زمینه تولید عسل شهرستان نیز اظهارکرد: سراب در تولید این محصول در واحد کلونی رتبه اول آذربایجان‌شرقی را در اختیار دارد و متوسط برداشت از هر کندوی این شهرستان معادل 34.8 کیلوگرم است.

وی در خصوص حجم فعالیت‌ها و تولیدات عرصه زنبورداری سراب نیز گفت: در حال حاضر ۶۱ هزار کندوی عسل در منطقه وجود دارد و سراب در مجموع با تولید دو هزار تن عسل در سال رتبه دوم استانی را در آذربایجان‌شرقی دارد.

فرقانی با اشاره به برای برگزاری جشنواره عسل و لبنیات در شهرستان سراب گفت: نخستین دوره این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌های حوزه تولید شیر و عسل در شهرستان سراب و بکارگیری ظرفیت‌های موجود در حوزه تولید لبنیات برای توسعه منطقه برگزار می‌شود.

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها