شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۹۶۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کاهش مصرف محصولات کنسروی

دبیر سندیکای صنایع کنسرو از کاهش مصرف محصولات کنسروی خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط60 درصد از واحد‌ها با کمتر از 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.

محمد سیدرضوی با اشاره به بهبود شرایط صنعت در پساتحریم در صورت ایجاد شرایط مطلوب‌تر از نظر نقدینگی تصریح کرد: در حال حاضر رکودی ناشی از کاهش قدرت خرید گریبانگیر بخش صنعت شده است.

وی افزود: افزایش هزینه‌ها از جمله قیمت مواد اولیه، دستمزد، حامل‌های انرژی، مالیات بر ارزش افزوده و ... منجر به افزایش قیمت کالاهای کنسروی شده لذا با کاهش قدرت خرید مواجه شده‌ایم.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو در مورد صادرات محصولات کنسروی تاکید کرد: صادرات محصولات کنسروی به صورت فصلی صورت می‌گیرد و از بازار صادراتی نارضایتی وجود ندارد.

سیدرضوی با اشاره به این‌که 50 درصد از صادرات صنایع کنسروی مربوط به رب گوجه‌فرنگی می‌شود، تاکید کرد: صنایع کنسروی وضعیت مناسبی دارد و از طریق سازمان‌های مختلف کنترل می‌شود؛ به عنوان مثال وزارت بهداشت نظارت دقیق روی محصولات دارد و تاکید می‌شود محصولی که تاریخ تولید و مصرف ندارد، مصرف نشود.

وی خاطر نشان کرد: امروز کیفیت کالاهای کنسروی بسیار مطلوب است و انواع کنسروهای ایرانی در خارج از کشور مشتریان خاص خود را دارد. همچنین کنسرو تن ماهی یکی از کنسروهای ایرانی است که در بازار خارج از کشور با نمونه‌های مشابه رقابت می‌کند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو با اشاره به استقبال کشورهای خارجی از انواع خورشت‌ها، لوبیا، سبزیجات، مربای ایرانی به صورت کنسرو اظهار کرد: محصولات ایرانی به آسیای میانه، کشور‌های خلیج‌فارس، اروپا و حتی کانادا صادر می‌شود. آلمان و فرانسه دو کشور اروپایی هستند که از کنسرو‌های ایرانی استقبال می‌کنند و در سوپرمارکت‌های آنها می‌توان محصولات ایرانی را یافت.

سیدرضوی از نقدینگی به عنوان بزرگ‌ترین چالش صنعت یاد کرد و گفت: در صورتی که مشکل نقدینگی حل شود وضعیت بسیار مطلوب‌تر خواهد شد و اشتغالزایی افزایش پیدا می‌کند؛ این مساله در صورتی امکا‌ن‌پذیر است که بانک‌ها با بهره مناسب تسهیلات دهند.

وی با تاکید بر این‌که حاشیه سود‌ها بسیار آزاردهنده هستند، اظهار کرد: قیمت محصولات تولیدی تا به دست مصرف‌کننده برسد 35 تا 40 درصد بیش از قیمت تمام شده بوده که این مساله آزار‌دهنده است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو با بیان این‌که حاشیه سود‌ها منجر به افزایش هزینه‌ها می‌شود، گفت: هزینه پخش، فروشگاه‌ها، حمل‌ونقل، مالیات بر ارزش افزوده و غیره همگی به مصرف‌کننده تحمیل می‌شود، لذا شاهد کاهش قدرت خرید مردم هستیم.

 

ایسنا

(شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها