سه شنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۹۵۷۱
گزارشگر : ۱۰۳۰
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رییس سازمان حفظ نباتات:

جزو مصرف‌کنندگان متعادل سموم کشاورزی هستیم

رییس سازمان حفظ نباتات گفت: با 16 میلیون هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی و مصرف 20 تا 25 هزار تن سم، در مقایسه با میانگین مصرف جهانی جزو مصرف‌کنندگان متعادل سم هستیم.

محمدعلی باغستانی در جلسه ای با حضور مدیران و کارشناسان مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: امسال علیرغم شرایط اقلیمی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد گندم به صورت اپیدمی، به جهت حضور کارشناسان در صحنه و پیش آگاهی به موقع، بیماری کنترل شد و مشکلی برای کشاورزان پیش نیامد.

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت و پیش آگاهی غلات همه پیش بینی ها بر این بود که زنگ زرد به صورت اپیدمی و در سطح 700 تا 800 هزار هکتار در سراسر کشور شیوع خواهد داشت، افزود: به جهت حضور فعال کارشناسان در صحنه و قسمت پیش آگاهی بیماری به سطح 40 هزار هکتار کاهش و از سموم کشاورزی که بحث ورود آنها به محیط زیست حائز اهمیت است، کمتر استفاده شد.

باغستانی تصریح کرد: ثبت رکورد 0.6 درصد آلودگی در بحث کنترل و مبارزه با سن گندم برای سازمان حفظ نباتات کشور نسبت به سنوات گذشته آمار خوبی است.

رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: طی دو سال گذشته به دلیل حضور کارشناسان حفظ نباتات با وجود شرایط سخت اقلیمی هیچ مشکلی در کنترل و مبارزه با این آفت به وجود نیامد.

وی با اشاره به اینکه با 16 میلیون هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی و 20 تا 25 هزار تن مصرف سم با 500 تا 700 گرم ماده موثر در مقایسه با میانگین مصرف جهانی جزو مصرف‌کنندگان متعادل سم هستیم، ادامه داد: نظارت عالی بر فعالیت فروشگاه های سموم کشاورزی برعهده سازمان حفظ نباتات است.

رییس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه بنا داریم کمپانی هایی که کیفیت تولید سموم کشاورزی را بالا ببرند تشویق کنیم، گفت: در حال حاضر 20 قلم سم حدود 80 درصد از سموم مصرفی کشور را تشکیل می دهد.

ایسنا

(سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها