یکشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۹۵۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بی‌رغبتی مشتریان به گوشت‌ پیش ‌سرد شده

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به عرضه فراوان دام تا شهریورماه کمبودی نبوده و نیازی به واردات گوشت نیست و هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه اکنون ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

علی اصغر ملکی ددر مورد آخرین وضعیت بازار گوشت گوسفندی در کشور اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی که امسال در استان کردستان اتفاق افتاده، عرضه دام افزایش یافته و به اندازه کافی گوشت گرم گوسفندی در بازار عرضه می‌شود و اگر قرار است، کمبودی در بازار وجود داشته باشد که با واردات جبران شود، شاید این اتفاق در نیمه دوم سال بیفتد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در مورد قیمت این محصول در بازار گفت: قیمت گوشت گوسفندی تغییر نکرده است و بعد از ماه مبارک رمضان نیز هر کیلو گوشت شقه بدون دنبه گوسفندی هر کیلو 25 هزار تومان و هر کیلو گرد ران 33 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح پیش‌سرد کردن گوشت هنگام عرضه به بازار گفت: این طرح برای کاهش بار میکروبی گوشت و یا پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در اغلب استان‌های کشور به ویژه پایتخت اجرا شده، اما متاسفانه از آنجایی که ظاهر گوشت کمی خشک‌تر می‌شود، برخی آن کار را به حساب کهنگی و ماندگی گوشت می‌گذارند.

وی ادامه داد: این مساله تا حدی است که رغبت برخی مشتریان نسبت به خرید گوشت کاهش یافته و رکود در بازار حاکم شده است و حتی برخی مشتریان خود اقدام به ذبح گوسفند و استفاده از گوشت گرم می‌کنند.

 

فارس

(یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها