یکشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۹۵۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

نیمی از واردات گندم ایران - قزاقستان از مازندران انجام می شود

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با اشاره به فعال بودن ۵۰ درصد از ظرفیت کارخانجات آرد مازندران گفت: نیمی از واردات گندم ایران از قزاقستان از طریق استان انجام خوهد شد.

رمضانعلی ملک صبح یکشنبه در جلسه اطلاع رسانی دستاوردهای سفر هیئت اقتصادی و تجاری مازندران به قزاقستان، با اشاره به اینکه در سفرهای اینچنین بهترین راه برای رسیدن به حد اکثر اهداف، تعیین نتایج سفر پیش از عزیمت است، افزود: با توجه به مطالعاتی که پیرامون توان تجاری کشور قزاقستان و همچنین ۱۰ میلیون تن گندم مازاد این کشور صورت پذیرفت.

وی بیان داشت: با عنایت به اینکه گندم قزاقستان از کیفیت قابل ملاحظه ای برخوردار است، با هماهنگی های انجام شده با استاندار مازندران و قنبری معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر بازرگانی دولتی ایران قرار شد ۵۰ درصد از واردات گندم ایران از کشور قزاقستان از کانال استان مازندران صورت بپذیرد.

ملک اظهار داشت: متاسفانه فرصت های مغتنمی در بخش تجارت و سرمایه گذاری در کشورهای همسایه از دست رفته است و زمان مفید استفاده از فضایی که در این سفر بدست آمده کمتر از یک سال است.

وی استفاده از زمین، بدون پرداخت هیچ گونه وجهی تا سقف ۱۷ هزار هکتار، قیمت به نسبت پایین گندم و فقر فنی و مهندسی کشور قزاقستان در بخش کشاورزی و صنایع وابسته را از جمله مهمترین فرصت هایی برشمرد که کارخانجات آرد می توانند از آن به بهترین نحو استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت غله با اشاره به اینکه غرفه مشترک شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ و انجمن صنفی کارخانجات آرد استان، بیش از هر غرفه دیگری در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری مشترک استان های مازندران و منگستائو، مورد توجه استاندار منگستائو و تلویزیون محلی قزاقستان قرار گرفت افزود: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از جمله غلات و آرد مورد تاکید دو استاندار قرار داشت به گونه ای که دراین باره سند رسی میان دو استاندار امضا شد.

ملک گفت: با هماهنگی های صورت پذیرفته با استاندار مازندران مقرر شد اولویت سرمایه گذاری در استان منگستائو قزاقستان با سرمایه گذاران مازندرانی باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از ظرفیت تولید آرد کارخانجات آرد مازندران فعال است، در گفتگو های صورت پذیرفته با مقام مسئول بخش غلات قزاقستان بنا شد در آینده نزدیک با برطرف شدن موانع موجود، در ازای گندم وارداتی، آرد با کارمزد کم به قزاقستان صادر شود.

ملک با بیان اینکه گندم یک کالای استراتژیک است و تصمیمات کلی مربوط به آن باید به تصویب هیات دولت برسد افزود: شرکت غله پل ارتباطی میان تمامی صنایع وابسته به بخش غلات از جمله کارخانجات آرد با هیات دولت است و با بیان به موقع مسائل و مشکلات، راه را برای حل آن هموار کنید.

ملک اظهار امیدواری کرد با طرح مشکلات موجود به صورت کارشناسی و دقیق در کارگروه آرد و نان، هر چه زودتر موانع موجود بر سر راه توسعه صنایع وابسته به غلات، برچیده شود.

در این جلسه روسای کارخانجات آرد با تشکر از مدیر عامل شرکت غله منطقه ۲ به منظور ایجاد فرصت سرمایه گذاری جدید برای صنایع وابسته به غلات از جمله صنعت تولید آرد، علاوه بر اهمیت تاکید مقامات قزاقستان به همایت از ایجاد صنایع وابسته به تولید آرد در این کشور به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

 

 

(یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها