یکشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۹۵۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه و تولید گوشت قرمز بیش از نیاز داخل

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به نابودی دامداری در کشور در نتیجه بی توجهی دولت به تولید ملی،گفت: خرید تضمینی گوشت، اعطای تسهیلات کارآمد به دامداران و اعمال ممنوعیت واردات دام به کشور از مواردی است که به رشد تولید ملی کمک می کند.

عبدالرحمان رستمیان با تاکید بر ضرورت توجه به دامداران و اعطای تسهیلات کارآمد به آن ها،گفت:درحال حاضر دامداری‌های کشور با مشکلات عدیده ای موجه شده اند که درنتیجه ادامه روند بی توجهی دولت به آن ها شاهد تعطیلی این واحدهای تولیدی خواهیم بود.

نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اوج گیری خشکسالی در کشور، افزود: درحال حاضر خشکسالی موجب شده دامداران دام های خود را زودتر از موعد به علت نبود علوفه و آب کافی بفروش برسانند.

وی با تاکید براینکه دولت باید با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای گوشت قرمز از خسارت دیدن دامداران جلوگیری کند،تصریح کرد: با زیاد شدن عرضه گوشت درکشور تقاضا کاهش یافته که این خود به خسارت دامداران منجر می شود.

 

وزارت جهاد کشاورزی به خرید تضمینی گوشت قرمز اقدام کند

رستمیان ادامه داد: ضرورت دارد که وزارت جهاد کشاورزی با خرید تضمینی گوشت قرمز و یا فراهم کردن زمینه صادارات آن به کمک دامداران بشتابد.

وی با تاکید بر ضرورت ممنوعیت واردات گوشت قرمز با توجه به تولید کافی آن در کشور، گفت: دولت باید با فراهم کردن علوفه مورد نیاز دام ها و ارایه تسهیلات به دامداران زمینه خودکفایی در تولید گوشت را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر خشکسالی به حدی شده که دامداران دام ماده و مولد خود را برای کشتار می فرستند.

رستمیان گفت: حمایت از دامداری ها برای جلوگیری از واردات دام و خروج ارز ضروری است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صادارات گوشت با توجه به تولید و عرضه  انبوه آن باید در دستور دولت قرار بگیرد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با خرید دام ها، صادارات آن ها و یا خرید تضمینی گوشت از دامداران حمایت کند.
(یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها