شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۹۵۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

توضیحات سیف درباره سهم دولت و بانک مرکزی از ارزهای بلوکه شده

رئیس کل بانک مرکزی،درباره رقم دقیق ارزهای بلوکه شده ایران،گفت: باید توجه داشت معادل ریالی 23 میلیارد دلار از دلارهای بلوکه شده وارد خزانه شده و در صورت آزادسازی 6 میلیارد دلار دیگر،متناسب با سهم دولت به حساب خزانه واریز شود.

ولی‌الله سیفدرباره رقم دقیق ارزهای بلوکه شده ایران گفت: حدود 30میلیارد دلار رقم دلارهای بلوکه شده ایران است که ازاین میزان 23 میلیارد دلارمنابع بانک مرکزی بوده که بعد از رفع تحریم‌ها آزاد می شود و 6 میلیارد دلار دیگر نیز سهم دولت از دلارهای بلوکه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود:باید توجه داشت معادل ریالی 23 میلیارد دلار از دلارهای بلوکه شده وارد خزانه شده و درصورت آزادسازی 6 میلیارد دلار دیگر،متناسب با سهم دولت به حساب خزانه وازیر شود.

 

تخلفات موسسات مالی غیرمجاز به دادگاه ارجاع می شود


سیف بااشاره به جدیت بانک مرکزی دربرخورد با موسسات مالی غیرمجاز،افزود:در رابطه با موسسات مالی غیرمجاز باید بگوییم که مردم به هیچ وجه نباید تحت تاثیر چند درصد سود اضافه که این موسسات پرداخت می کنند،قرار گرفته و منابع و سرمایه‌های خود را به آن ها بسپرند.

وی با بیان اینکه سپرده گذاری درموسسات مالی غیرمجاز با توجه به ریسک ها و خطراتی که منابع را تهدید می کند به صلاح نیست،تاکید کرد:لذا تاکید می کنیم مردم منابع خود را نزد موسسات مجاز سرمایه گذاری کنند.

 

ناجا و دادگستری یاری دهنده بانک مرکزی در برخورد با موسسات مالی غیرمجاز

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص برخورد با موسسات مالی غیرمجاز، گفت: تخلفات این نوع موسسات به دادگاه منعکس و نیروی انتظامی هم به صورت قانونی با آن ها برخورد می کنند.
(شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها