شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۹۴۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش خودسرانه قیمت شیر کم‌چرب با ترفند امگا3!

درپی افزایش خودسرانه قیمت شیر کم‌چرب و تعدادی از فراورده‌های لبنی از سوی برخی کارخانه‌ها، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که "ترفند در نحوه توزیع شیر کم چرب از سوی یکی از کارخانه‌های لبنی به اسم شیر کم‌چرب امگا 3 و افزایش خودسرانه قیمت توسط یکی از دیگر از شرکت‌ها منجر به افزایش قیمت موقت در بازار شد".

غلامرضا کاوه، سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان د اظهار کرد: یکی از کارخانه‌های تولیدکننده لبنیات با ترفند در نحوه توزیع شیرکم چرب ویتامینه ( که قیمت بالاتری نسبت به شیرکم چرب معمولی دارد) به جای شیرکم چرب معمولی منجر به افزایش قیمت موقت آن در بازار شد و این القاء در بین مردم ایجاد شد که شیرکم چرب امگا3 همان شیرکم چرب معمولی است؛ بنابراین مردم تصور کردند که قیمت‌ها افزایش یافته است.

وی گفت: یکی دیگر از کارخانه های لبنی از روز ششم مردادماه اقدام به افزایش خودسرانه شیر کم چرب کرده بود که بازرسان سازمان حمایت این موضوع را متوجه شدند و به سرعت با آن کارخانه برخورد کردند و قیمت‌ها به روال سابق خود بازگشت.

هیچ گونه افزایش قیمتی برای لبنیات تصویب و ابلاغ نشده است
سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در عین حال تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی در رابطه با لبنیات از طرف کارگروه تنظیم بازار تصویب و ابلاغ نشده و بر اساس مصوبه 18 ستاد هدفمندی یارانه‌ها، از طرف سازمان حمایت نیز هیچ افزایش قیمتی در این زمینه مصوب و ابلاغ نشده است.

افزایش قیمت لبنیات تخلف است
کاوه با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی را در رابطه با محصولات گروه اول لبنی نداریم، گفت: هرگونه افزایش قیمتی در رابطه با لبنیات تخلف بوده و در صورت مشاهده اعمال قانون می کنیم.

از سوی دیگر رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی نیز گفته است که این انجمن اطلاعی از افزایش قیمت لبنیات در بازار ندارد و بر اساس مکاتبات صورت گرفته با صنایع لبنی عضو این انجمن، همه آن‌ها اعلام کرده‌اند که از ابتدای امسال تاکنون افزایش قیمتی را در محصولات خود اعمال نکرده‌اند.

طبق آنچه وی عنوان کرده اگر کسی از افزایش خودسرانه قیمت لبنیات مطلع شد، می‌تواند آن را به دستگاه‌های نظارتی اطلاع دهد.

 

ایسنا

(شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها