شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۹۴۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

نوسانات نرخ ارز از این پس محدود خواهد بود

وزیر امور اقتصاد و دارایی، با تاکید بر اینکه از این پس نوسانات نرخ ارز محدود خواهد بود، گفت: ما به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در بازار بوده و خوشحالیم که تا حدودی این ثبات ایجاد شده است.

علی طیب نیا ،در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا احتمال کاهش نرخ ارز در روزهای و هفته های آتی وجود دارد یا خیر، گفت: ما به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در بازار بوده و خوشحالیم که تا حدودی این ثبات ایجاد شده است.

طیب نیا باتاکید براینکه ازاین پس نوسانات نرخ ارز محدود خواهد بود،تاکید کرد:تصور ما این است که نوسانات نرخ ارز محدود شود،اما رقمی را نمی توان برای آن درنظرگرفت و دراین باره اگر هرکسی عددی برای کاهش نرخ ارز تعیین کند،دروغ گفته است.

 

تعیین نرخ ارز در کشور برعهده یک سیستم شناور مدیریت شده است

وزیراموراقتصاد و دارایی با بیان اینکه تعیین نرخ ارز درکشور برعهده سیستم شناور مدیریت شده است، تصریح کرد: دراین سیستم تعیین نرخ ارز نه برعهده دولت و نه بانک مرکزی است؛بلکه قیمت در بازار و تحت تاثیر عوامل اقتصادی تعیین می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ لغو برخی از تحریم‌ها طی یک‎سال و نیم گذشته به‌طور متوسط 2,6درصد در کاهش قیمت دلار مؤثر بوده است. برهمین اساس ماجرای لغو تحریم بانک مرکزی نیز می‌تواند، در بهبود شرایط بازار مؤثر باشد حال باید دید نتیجه نرخ ارز با برداشتن تحریم ها چه خواهد بود؟
(شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها