پنج شنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۹:۴۱
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۹۴۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

اشتغالزایی هدف اصلی راه‌اندازی بازارچه عسل در اردبیل

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی را هدف اصلی راه‌اندازی بازارچه عسل در اردبیل عنوان کرد.

فردین صفوی در جریان بازدید از بازارچه عسل اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه‌اندازی کامل بازارچه عسل نیازمند حمایت مسئولان استانی است، گفت: در صورت همکاری مسئولان، بازارچه‌ای برای عرضه عسل و سوغات در شان استان اردبیل راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این بازارچه با هدف ایجاد حداقل ۲۰ غرفه و ۲۰ آلاچیق فعال شده است، افزود: این بازارچه با هدف ساماندهی عسل فروشان غیرمجاز حاشیه جاده ایجاد شده که متاسفانه چندان مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

صفوی با بیان اینکه تعدادی فروشنده غیربومی در حاشیه جاده‌ها بصورت غیرمجاز مشغول به فروش عسل هستند، تصریح کرد: این فروشندگان، نه تنها تولیدکننده و زنبوردار نیستند، بلکه به تائید اتحادیه زنبور داران نیز نرسیده‌اند.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل ضمن اظهارتاسف از برخی بی‌توجهی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی، خاطرنشان کرد: این بی‌توجهی‌ها باعث شده است این افراد بصورت غیرمجاز در حاشیه جاده‌ها به ویژه محور اردبیل- سرعین نسبت به فروش عسل اقدام کنند.

وی فروش عسل در رنگ‌های مختلف را ضربه به صنعت عسل و اعتماد مردم به بازار دانست و گفت: انتظار داریم فرمانداری با ورود به موقع و صدور دستور ساماندهی با همکاری دادستان و نیروی انتظامی حکم قضایی مورد نیاز را اعمال کنند.

صفوی با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه می‌تواند نسبت به ساماندهی عسل‌فروشان غیرمجاز کمک کرده و زمینه فروش مناسب این محصول را فراهم کند، افزود: آش دوغ، حلوای سیاه، نان ساج و سایر امکانات خدماتی و رفاهی نیز علاوه بر فروش عسل برای گردشگران و مسافران در این بازارچه تدارک دیده خواهد شد.

رئیس اتحادیه زنبورداران استان اردبیل تصریح کرد: برای راه‌اندازی این بازارچه از حریم جاده ۶۸ متر فاصله قانونی را رعایت کردیم، ولی عسل فروشان غیرمجاز حریم جاده را رعایت نمی‌کنند و نسبت به این موضوع نیز برخورد قانونی صورت نمی‌گیرد.

وی خواستار جمع آوری عسل های بی‌نام نشان شد و خاطرنشان کرد: برای عرضه بهتر و واقعی عسل باید با برند مشخص و استاندارد مناسب فروش آن را ساماندهی کرد.

صفوی همچنین از سواستفاده برخی سایت‌های فروش اینترنتی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در برخی از سایت‌ها شاهد فروش عسل به قیمت 20 برابر قیمت واقعی عسل که از تولید کننده خریداری می‌شود، هستیم.

 

ایسنا

(پنج شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴) ۱۹:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها