چهارشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۹۴۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش شیوع تب مالت در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش شیوع بیماری تب مالت در مدت زمان چهار سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: دبیرخانه مقابله با بروسلوز در همدان تشکیل می شود.

 علی اکبر سیاری پیش از ظهر چهارشنبه در سومین همایش منطقه ای بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان که با محوریت بیماری تب مالت در همدان برگزار شد با بیان اینکه میزان شیوع بیماری بروسلوز یا تب مالت در چهار سال گذشته از ۱۳ هزار نفر در کشور به ۲۲ هزار نفر رسیده است، اظهار داشت: میزان شیوع این بیماری در عشایر کشور ۵۰۰ هزار نفر و در استان کردستان ۱۰۱ هزار نفر است.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه مشکل بیماری تب مالت باید با تدبیر حل شود، بیان کرد: به جای سخنرانی باید به فکر حل این مشکل به طور اساسی باشیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واکسیناسیون در کنترل بیماری تب مالت حرف اول را می زند، گفت: مشکلات دیگر چون کشتارگاه های سنتی، آغل ها در روستا یا لبنیات غیر پاستوریزه همه باید برای کنترل این بیماری در کشور بررسی شود.

شیوع تب مالت در عشایر ۵برابر شده است

سیاری با اعلام این خبر که میزان شیوع تب مالت در مدت زمان چهار سال در کشور افزایش یافته است، ابراز داشت: میزان شیوع این بیماری در عشایر پنج برابر شده و در استان کردستان بیشترین شیوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه در پایان این همایش باید به راهکاری برای کنترل این بیماری در کشور رسیده باشیم، افزود: همواره نباید روش های سنتی و قدیمی را برای کنترل بیماری استفاده کرد اما می توان از روش های نوین استفاده کرد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مسئله بروسلوز باید در کشور حل شود و روند این بیماری رو به کاهش برود، عنوان کرد: دانش، تجربه و عقل سه عنصری بوده که باید برای کنترل بیماری تب مالت در کشور به کار گرفت.

وی اعلام کرد: استان همدان و معاونت سیاسی استانداری همدان به عنوان دبیرخانه مقابله با بیماری برسلوز تعیین می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این همایش با تاکید بر اینکه اقدامات لازم را برای کمک به حل مسئله بیماری تب مالت انجام خواهیم داد، گفت: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید احیا اخلاق بوده که تکریم انسان ها را شامل می شود.

محمد ابراهیم الهی تبار با بیان اینکه شاخص های بهداشتی در کشور رو به افزایش است، ابراز کرد: بیماری بروسلوز همواره در کارگروه سلامت استان همدان دنبال می شود.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر با افزایش شاخص های بهداشتی در کشور کاهش یافته است، بیان داشت: در مورد آماری که برای میزان شیوع تب مالت در استان داده می شود باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید سه محور تعامل با جهان و احیا اخلاق و اقتصاد را در راس برنامه های خود قرار داده است، عنوان داشت: دولت تدبیر و امید توانسته در طول ۲۳ ماه خدمت با تدبیر و استفاده از ظرفیت ها این سه محور را تحقق ببخشد.

الهی تبار با بیان اینکه مردم از توافق هسته ای خشنود و راضی هستند، ابراز داشت: ایران توانست با مذاکره مسائل را حل کند.

 

مهر

(چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها