چهارشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۹۴۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

دولت ۸۰ درصد برنج پارسال را از دلالان خرید

دبیر اتحادیه شالیکوبان گفت: ۸۰ درصد برنجی را که پارسال دولت در داخل خریداری کرد از دلالان و واسطه ها بود و همین مسئله به کشاورزان لطمه زد.

سیدتقی جعفریان امیری گفت: واردات بی رویه برنج ضربات سنگینی به کشاورزان وارد کرده است.
دبیر اتحادیه شالیکوبان با بیان اینکه با بالا و پایین کردن تعرفه واردات برنج، مشکل حل نمی شود خواستار توجه جدی تر دولت به تولیدکنندگان اصلی برنج کشور شد.
وی، قیمت فروش برنج داخلی را در شرایط کنونی، پایین دانست و گفت: این مسئله موجب متضرر شدن کشاورزان و رها کردن زمین های کشاورزی می شود.
جعفریان افزود: 80 درصد برنجی را که پارسال دولت در داخل خریداری کرد از دلالان و واسطه ها بود و همین مسئله به کشاورزان لطمه زد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با واردات بی رویه برنج مخالف هستیم گفت: باید شرایطی فراهم شود که کشاورزان برای تولید بیشتر در چارچوب اقتصاد مقاومتی ترغیب شوند.
حسین نیاز آذری با اشاره به اینکه هم اکنون در 17 استان کشور کشاورزان مشغول تولید برنج هستند افزود: 75 درصد مجموع تولید برنج کشور در دو استان مازندران و گیلان است.
وی، میزان تولید برنج در داخل کشور را دو میلیون و 200 هزار تن و مصرف آن را سه میلیون تن اعلام کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای اعطای تسهیلات تا 85 درصد و در مناطق محروم تا صد درصد برای بالا بردن بهره وری در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: باید از این ظرفیت برای تجهیز، نوسازی و مکانیزه کردن اقتصاد کشور استفاده شود.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید آنقدر تعرفه واردات برنج بالا باشد تا زمینه تولید و مصرف بیشتر برنج داخلی فراهم شود.

 

تسنیم

(چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها