چهارشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۹۴۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

قاچاق ۳۰۲ میلیون دلار برنج طی امسال

رئیس انجمن واردکنندگان برنج کشور گفت: واردات ۳۰۲ میلیون دلاری برنج در چهار ماه نخست امسال به کشور، غیر قانونی و به صورت قاچاق بوده است و ما هم با آن به شدت مخالفیم.

سید احمد به حق در برنامه گفتگوی ویژه خبری، میانگین مصرف سرانه برنج را در کشور حدود 40 کیلوگرم و مصرف کل کشور را 3 میلیون و 200 هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: تنها یک میلیون و 800 هزار تن برنج در داخل تولید می شود و سالانه نیازمند وارد کردن یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 400 هزار تن برنج به کشور هستیم.
وی گفت: در سال 91 که با بحران کمبود برنج در بازار همراه بودیم، یک میلیون و 295 هزار تن برنج به کشور وارد شد اما باز هم جوابگو نبود.
رئیس انجمن واردکنندگان برنج کشور با تأکید بر لزوم تغییر روش کشاورزی سنتی، این سؤال را مطرح کرد که چرا باید برنج با کیفیت خوب وارداتی با تعرفه 40 درصد همچنان نصف قیمت برنج تولید داخلی در کشور عرضه شود.
به حق، تعرفه 40 درصدی را برای واردات برنج، زیاد دانست و تصریح کرد: این مسئله موجب ترویج قاچاق واردات برنج به کشور می شود.
وی، تعرفه های بالا را مسکنی موقت در برابر تولید داخل برنج دانست که با اشاره به اینکه ضربات آن به کشور در چند سال دیگر خود را نشان می دهد، افزود: نمی توان به علت هزینه های بالای تولید در داخل با تعرفه بالا جلوی واردات برنج را گرفت.
(چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها