سه شنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۲۰:۰۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۹۴۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

واردات بی‌رویه زیتون با وجود محدودیت قانونی

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی ضمن انتقاد از واردات بی‌رویه زیتون و روغن زیتون، گفت: میزان بالای واردات در حالی است که از نظر قانونی، واردات زیتون با محدودیت قانونی روبرو است.

محمد رمضانی ملک‌رودی امروز (سه‌شنبه) در جلسه بررسی وضعیت باغات زیتون استان سمنان اظهار کرد: امروز کنسروهای زیتون و روغن بی‌کیفیت زیتون، بنادر جنوبی ایران و بازار شهرهای مختلف از جمله پایتخت را پر کرده است.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی میزان واردات کنسرو زیتون را خارج از تصور خواند، افزود: قاچاق زیتون و روغن آن در این ابعاد گسترده حکایت از واردات بی‌رویه این محصول دارد. ضمن اینکه این حجم از واردات به شدت به زیان تولیدکنندگان داخلی است که باید به هر نحو ممکن برای آن چاره اندیشی کرد.

رمضانی ملک‌رودی قاچاق کالا را بلای جان تولید داخل ارزیابی و تصریح کرد: جلوگیری از قاچاق کالا و به ویژه محصولات باغی و کشاورزی، می‌تواند به اقتصاد کشاورزان و باغداران کشور و متعاقب آن به رونق اقتصادی کمک بسزایی کند.

وی با اشاره به نیاز آبی کم درختان زیتون، کشت این محصول را مناسب کشور و خصوصا مناطق کم‌آبی نظیر استان سمنان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 104 هزار هکتار باغ زیتون در سطح کشور وجود دارد که بیش از 60 هزار هکتار آن باغ بارور است.

مجری طرح زیتون وزارت جهادکشاورزی با اشاره به برداشت بیش از 115 هزار تن زیتون از باغات کشور در سال زراعی گذشته، گفت: به طور میانگین از هر هکتار باغ زیتون در کشور نزدیک به دو تن زیتون برداشت می‌شود که این عملکرد در هر هکتار باغ زیتون از متوسط جهانی بیشتر است.

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت روغن زیتون تولید داخل تصریح کرد: روغن های زیتون وارداتی عمدتا فاقد کیفیت لازم هستند.

 

ایسنا

(سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴) ۲۰:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها