سه شنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۹۴۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برنامه‌ریزی استرالیا برای تصاحب بازار سود آور صادرات برنج به ایران

شرکت سان رایس استرالیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده محصولات کشاورزی اعلام کرده است که با کاهش فروش خود در خاورمیانه چشم به بازار ایران دوخته است؛ ایران سالانه بیش از یک میلیون تن برنج وارد می‌کند.

به نقل از ساندی مورنینگ هرالد، شرکت سان رایس، یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده محصولات کشاورزی استرالیا، اعلام کرد در حال بررسی برای سرمایه گذاری در ایران است.

این شرکت استرالیایی در زمینه صادرات برنج بسته بندی شده فعالیت می کند و طی سال های گذشته و با گسترش خشکسالی در استرالیا با مشکلات جدی در زمینه تولید محصولات خود روبرو شده بود.

این شرکت در 12 ماه گذشته با کاهش 41 درصدی فروش محصولات در خاورمیانه مواجه شده است و فروش این شرکت در این مدت معادل 141 میلیون دلار برآورد شده است.

بنا به گفته مدیر این شرکت، ارزش بازار برنج های بسته بندی شده و مارک دار در خارومیانه در سال 2012 معادل 4 میلیارد دلار بوده است و بر اساس پیش بینی ها حجم این بازار در سال 2017 به 8 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

این شرکت استرالیایی اعلام کرده است در حال گسترش تجارت خود در اردن و عربستان بوده و در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار سوریه نیز است.

بنا به گفته سان رایس، با در نظر گرفتن جمعیت 80 میلیونی ایران، این شرکت قصد دارد با سرمایه گذاری برای ورود به بازار ایران بخشی از ناکامی های خود در خاورمیانه را جبران کند.

ایران سالانه بیش از یک میلیون تن برنج از کشورهای دیگر وارد می‌کند.

 

فارس

(سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها