سه شنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۹۴۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فلافل فروشی‌ها از جوش‌شیرین استفاده نکنند

یک مشاور تغذیه گفت: جوش‌شیرین موجود در خمیر فلافل علاوه بر ایجاد بیماری‌های گوارشی، مانع از جذب آهن در بدن شود.

گلزار مولایی اظهار کرد: نخود جزء حبوبات با ارزش غذایی بالا است اما این ماده غذایی پرارزش به دلیل سرخ کردن با روغن چند بار مصرف و ترکیب شدن جوش‌شیرین با آن موجب نفخ می‌شود.

مشاور تغذیه بیمارستان طالقانی ایلام ادامه داد: حبوبات به دلیل وجود پروتئین از خانواده گوشت‌ها به شمار می‌رود و مصرف آن یک واحد گوشتی به شمار می‌آید به‌شرط آنکه در خمیر فلافل از جوش‌شیرین استفاده نشود.

مولایی با تأکید بر اینکه روغن چند بار مصرف و جوش‌شیرین حاوی خمیر فلافل عوارض به دنبال دارد، گفت: مصرف فلافل به‌صورت خانگی به دلیل روغن مصرفی سالم‌تر در زمان سرخ کردن و عدم استفاده از جوش‌شیرین برای چسبندگی توصیه می‌شود.

وی درباره مصرف گوجه و خیار با فلافل، گفت: نخود حاوی مقدار کمی آهن است و از آنجایی‌که سبزیجات به‌ویژه گوجه دارای ویتامین سی است، در هنگام مصرف با فلافل موجب آزاد شدن آهن موجود در نخود می‌شود و جذب آن برای بدن راحت‌تر می‌شود و این در حالی است که جوش‌شیرین موجود در خمیر فلافل علاوه بر ایجاد بیماری‌های گوارشی، مانع از جذب آهن در بدن شود.

مولایی در مورد نفخ نخود و استفاده یا عدم استفاده فلافل برای افراد دارای بیماری‌های گوارشی، تصریح کرد: نفخ نخود زیاد نیست بخصوص اگر نخود قبل از تبدیل شدن به خمیر فلافل به مدت 7 تا 8 ساعت در آب خیس بخورد. توصیه می‌شود افرادی که مشکل گوارش دارند با اعمال این روش از حبوبات استفاده کنند.

 

ایسنا

(سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها