دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۹:۱۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۹۴۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

حذف مابه التفاوت 150 تومانی جو وارداتی

مدیر کل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از پیشنهاد این وزارتخانه برای لغو مصوبه اخذ مابه التفاوت بر واردات جو به شورای اقتصاد خبر داد.

مهدی کاظم‌نژاد اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی خواستار حذف ما به التفاوت وضع شده بر جو وارداتی به منظور تنظیم بازار داخلی این محصول شده و پیشنهاد خود را طی نامه ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز تقدیم کرده است.

وی هدف از وضع مابه التفاوت بر واردات را جلوگیری از کاهش قیمت یک محصول در زمان برداشت و ضرر و زیان احتمالی کشاورزان عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی فصل برداشت جو داخلی و ضرورت حمایت از دامداران از طریق تامین نهاده های مصرفی به قیمت های مناسب، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، وزارت جهادکشاورزی می‌تواند در صورت لزوم و به منظور تنظیم بازار داخلی نسبت به لغو مصوبه اخذ مابه التفاوت وضع شده اقدام کند.

کاظمی‌نژاد عنوان کرد: گمرک بر اساس مصوبه شورای اقتصاد موظف بود از زمان ابلاغ این مصوبه، بابت واردات هر کیلوگرم جو 1500 ریال دریافت و به حساب درآمدی قانون بودجه سال جاری کشور واریز کند که پس از موافقت وزارت جهادکشاورزی مبنی بر حذف مابه‌التفاوت جو وارداتی به منظور حمایت از دامداران، واردکنندگان این محصول از پرداخت آن در انتهای فصل برداشت معاف می شوند.

پیش از این نیز پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای وضع مابه‌التفاوت گندم وارداتی با توجه به قرار داشتن در فصل برداشت به تصویب شورای اقتصاد رسید که تا پایان برداشت این محصول ادامه خواهد داشت.

 

اینسا

(دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴) ۱۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها