دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۹۴۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اعتبار مُهر سازمان دامپزشکی ایران در 180 کشور جهان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مهر سازمان دامپزشکی در 180 کشور معتبر است، گفت: این سازمان در موضوع سلامت غذایی نقش بسیار مهم و اساسی دارد.

 مهدی خلج افزود: سازمان دامپزشکی در کشور مسئولیت های متعددی دارد به طوری که در صادرات محصولات فرآورده های مستقیم و غیرمستقیم صنعت دام، طیور و آبزیان تنها شرط برای صادرات تأییدیه سازمان دامپزشکی است.

وی تصریح کرد: برای همین منظور سازمان دامپزشکی از ابتدای تولید تا زمان صادرات، فعالیت خود را منطبق با ضوابط بین المللی انجام می دهد، در نتیجه تعهدات بین المللی را تضمین کرده است.

خلج، تنها شرط صادرات فرآورده های دام، طیور و آبزیان را تأییدیه سازمان دامپزشکی دانست و اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 31 هزار و 120 مجوز برای صادرات داشتیم در نتیجه سال گذشته 800 میلیون دلار ارزآوری برای کشور تحصیل شده است.

وی گفت: در تلاشیم از دامداران و فعالان عرصه طیور حمایت کنیم که با توجه به شرایط دولت و محدودیت های مالی به نظر می رسد باید روند فعلی توجه به صادرات را بیش از پیش شکل دهیم و صنعت و دام و طیور را یاری دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ظرفیت کاری در دامپزشکی گسترده و برای ارائه خدمات نیازمند حضور بخش غیردولتی هستیم اما این حضور باید توأم با دقت و کیفیت باشد یعنی ضوابط علمی و فنی رعایت شود.

وی تصریح کرد: عرصه کار در دامپزشکی گسترده و توأم با دقت نظر است و ما از حضور بخش خصوصی در این بخش استقبال می کنیم اما باید این حضور توأم با مسئولیت پذیری باشد.
(دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها